صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سازمان بهزیستی کشور در خصوص ضرب و شتم کودکان در یکی از مراکز این سازمان توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بهزیستی کشور چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی انتشار ویدئویی درباره ضرب و شتم یکی از خدمت‌گیرندگان (کودکان کار و خیابان) در مرکز نگهداری «د ـ ش» در ماهدشت البرز، جلسه اضطراری بهزیستی استان البرز متشکل از مدیرکل، معاون اجتماعی استان، حراست و بازرسی در ساعت ۱۵:۵۰ دقیقه چهارشنبه ۲۸ شهریورماه تشکیل شد و تیمی از بهزیستی شهرستان کرج برای بررسی این موضوع به مرکز مورد نظر اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، ابتدا با کودکان و مربیان حاضر در مرکز مصاحبه و دوربین‌ها مورد بازبینی قرار گرفت.

پس از بررسی دوربین توسط واحد حراست (البته بخشی از فیلم‌های مربوطه در دسترس نبوده که قابلیت بازبینی مجدد دارد)، و صحبت با پرسنل مرکز، مشخص شد که کودکی به نام «معروف» (تبعه مقیم ایران) روز ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح، در حالی‌که پرسنل مرکز در حیاط مشغول چیدن سبزی بوده‌اند، به دلیل بازماندن درِ کوچک حیاط، با برداشتن چاقوی اره‌ای اقدام به فرار کرده است.

در این گزارش تصریح شده است: پس از بازگرداندن این کودک به مرکز، نیرو‌های واحد نگهبانی برای پس گرفتن چاقو اقدام کرده، اما به دلیل فرار مددجو، کودک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

بنا به این گزارش با محرز شدن تخلف صورت گرفته در این مرکز، اقدامات لازم توسط تیم اعزامی برای جابجایی هشت کودک به یک مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام و یکی از مربیان بخش دولتی هم برای مراقبت آنها اعزام شد.

همچنین با همکاری پلیس منطقه و با حکم دادستان، مدیر مرکز و نگهبان به‌طور موقت دستگیر شدند و مرکز برای ادامه بررسی‌ها به صورت موقت تعطیل شده است.

در اطلاعیه سازمان بهزیستی تصریح شده است: سازمان بهزیستی با اظهار تاسف بابت بروز این اتفاق تلخ پرونده را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.