صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به رسانه‌های آمریکایی پیرامون بیانیه اف. بی. آی درخصوص دخالت کشورمان در انتخابات آمریکا از طریق هک، اعلام کرد: چنین ادعا‌هایی از ریشه بی‌اساس و فاقد هرگونه اعتبار و مشروعیت بوده، و به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نیویورک افزود: جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود. همان‌طور که بار‌ها به‌روشنی اعلام کرده‌ایم، ایران نه تنها هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته و ندارد، بلکه چنین اتهاماتی را قویاً تکذیب می‌کند. اگر دولت آمریکا واقعاً به دنبال حقیقت باشد، می‌بایست مستندات مستدل خود را به‌صورت رسمی و شفاف در اختیار ما قرار دهد تا پاسخی متناسب و دقیق دریافت کند.

نمایندگی کشورمان تصریح کرد: تداوم این گونه ادعا‌های بی‌پایه تنها به بی‌اعتبار شدن بیشتر آنها منجر خواهد شد.

اف‌بی‌آی، مسئولانی از دفتر مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا در ادعایی جدید گزارش کردند که ایران، «ایمیل‌هایی» حاوی مطالب به سرقت رفته از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که در دسترس عموم نبوده، برای افراد مرتبط با ستاد انتخاباتی جو بایدن ارسال کردند. با یان حال مدعی شده‌اند که «در حال حاضر اطلاعاتی موجود نیست» که نشان دهد آیا گیرندگان مرتبط با ستاد انتخاباتی بایدن به این ایمیل‌ها پاسخ داده‌اند یا خیر.

این اولین بار نیست که چنین اتهاماتی علیه ایران مطرح می‌شود و پیش از این نیز در سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا مدعی شدند که جمهوری اسلامی پشت پرده تلاش‌ها برای به خطر انداختن ستاد‌های انتخاباتی هر دو حزب آمریکا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.