صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۵۷ هکتار از حریم حرم مطهر رضوی فاقد نقشه برداری ثبتی (نقشه کاداستر) است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن بابایی در آیین آغاز به کار قرارگاه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت حرم مطهر رضوی در مشهد با اشاره به اینکه حریم حرم مطهر رضوی حدود ۶۰ هکتار بوده که بیش از ۵۷ هکتار آن فاقد نقشه برداری ثبتی (نقشه کاداستر) است. اظهار کرد: تاکنون فقط ۲ و یک دهم هکتار از این حریم نقشه برداری ثبتی شده است که این میزان بسیار محدود است.

وی ادامه داد: تهیه نقشه برداری ثبتی بایستی حدود پنج دهه قبل انجام می‌گرفته است که اکنون و در سال ۱۴۰۳ تصمیم به انجام آن گرفته شده است که نیازمند همت همه دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و مجموعه اراضی و مستغلات حرم مطهر رضوی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تهیه نقشه برداری ثبتی علاوه بر یک کار حقوقی یک کار بسیار فنی نیز به شمار می‌رود که برای اجرایی شدن آن، ابتدا باید بر اساس اسناد قدیمی و اقدامات گذشته مستند سازی‌هایی انجام گیرد.

بابایی افزود: نقشه برداری ثبتی از حریم حرم مطهر رضوی علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات و دعاوی حقوقی، موجب سهولت در اقدامات عمومی و توسعه‌ای حرم مطهر رضوی خواهد شد.

حدنگاری حریم حرم مطهر رضوی نباید مشمول زمان شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت حرم مطهر رضوی نباید زمان بر شود از این رو امیدواریم با همت و همکاری دستگاه‌های متولی تا پایان سال جاری اقدامات خوبی در این عرصه انجام شود.

سید مرتضی مولوی پور افزود: حدنگاری حرم مطهر رضوی مهم است، اما تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: حدنگاری حریم حرم مطهر رضوی نیازمند تعاریف و بانک اطلاعاتی جدید است که دستیابی به این هدف با تعامل آستان قدس رضوی محقق خواهد شد.

در این نشست نمایندگانی از آستان قدس رضوی و شهرداری منطقه ثامن نیز حضور داشتند که دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود در خصوص راهکار‌های تسریع در ایجاد صدور اسناد مالکیت حرم مطهر رضوی را بیان کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.