صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شاهد حضور ستارگان پرفروغی بوده است که با همت و ایستادگی و بذل جان، ایستادند تا نام ایران و ایرانی باقی بماند و ایثار و فداکاری آنها، ایران اسلامی را به قدرتی مبدل کرد که امروز، در معادلات قدرت جهانی اثرگذار است. ستارگانی که از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران، کمر همت بستند و با دست خالی، در برابر دشمن متجاوز تا بن دندان مسلح ایستادند و برای مردم ایران، جاودانه شدند.

بزرگداشت دفاع مقدس، نه به عنوان تحمیل شدن ۸ سال جنگ نابرابر به ملت بزرگ ایران، بلکه قدردانی و ذکر نام آزادمردانی است که امنیت امروز، مرهون و مدیون خون‌ها پاک آنها است و بزرگداشت نام‌هایی که در سراسر ایران، از آنها به بزرگی یاد می‌شود.

مشهد نیز از این ستارگان پرفروغ بی‌نصیب نبوده است و در میان این ستارگان، شهید محمود کاوه جزو روشن‌ترین‌ها است. شهیدی که در سن ۱۹ سالگی به بلای جان ضدانقلاب در کردستان مبدل شد و با همراهی هم‌رزمان شهیدش، سازمان رزمی را در کردستان پایه گذاشت که بعد‌ها لشکر ویژه شهدا نام گرفت و مردانه در برابر گروهک‌ها و پس از آن لشکر رژیم بعث عراق ایستادگی کرد. شهیدی که در ۲۵ سالگی با کوله‌باری از افتخارآفرینی در برابر دشمن متجاوز و در قامت فرماندهی لشکر ویژه شهدا، شربت شهادت نوشید و خون پاکش در ارتفاعات حاج عمران بر زمین ریخت.

اما عصر امروز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، هم‌رزمان شهید کاوه، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مردم قدرشناس مشهد، در گلزار شهدای بهشت رضا و در جوار مزار شهید کاوه، گرد هم آمده بودند تا در سی و هشتمین سالگرد شهادتش، از ایثار و رشادت او بگویند.

در این مراسم دکتر «هوشنگ بزرگی» از جانبازان دوران دفاع مقدس و همرزم شهید کاوه، به رسم میزبانی به حاضران در مراسم خیرمقدم گفت و سردار عسکری رئیس ستاد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس نیز به تبیین نقش شهید کاوه در شکل‌گیری و عملکرد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس پرداخت.

در بخش پایانی این مراسم نیز حاضران بر مزار شهدا حاضر شدند و ضمن نثار شاخه‌های گل بر مزار شهیدان، با آنها تجدید پیمان کردند که بر مسیری که شهیدان رفتند، باقی بمانند تا نام ایران، همچنان سرافراز و سربلند بماند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.