صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بنا به درخواست مدیران مدارس، خطوط اتوبوسرانی و قطار شهری در ساعات اوج سفرهای تحصیلی همزمان با بازگشایی مدارس تقویت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز،‌ پوریا محمدیان یزدی اظهار کرد: ۹۵ درصد از متقاضیان سرویس مدارس در سامانه سپند که به همین منظور راه‌اندازی شده، ثبت نام کرده‌اند؛ تمام تلاش ما این است که با ارتقا کیفیت خدمات بتوانیم رضایت ۵ درصد دیگر را جلب کنیم.

وی گفت: بخش بزرگی از فعالیت های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی، بعد از اول مهرماه آغاز می شود و هدف ما این است که طبق استانداردهای مشخص ترافیکی و نظارت و سرویس دهی مطلوب و امن را به دانش آموزان ارائه دهیم.

محمدیان یزدی افزود: تاکنون ۵۳ شرکت حمل ونقل در خصوص سرویس دهی دانش آموزی با مدیریت شهری همکاری دارند و نقش شهرداری مطابق با آیین نامه‌ای که در سال گذشته به تصویب رسید، نحوه قیمت گذاری سرویس، تعیین فرمت قرارداد، بررسی صلاحیت شرکت ها، صلاحیت رانندگان، تعیین مسئولیت تخصیص مدرسه به شرکت و پیگیری شکایات مردمی از طریق سامانه سپند است؛ این شرکت های حمل و نقل به ۶۸ هزار دانش آموز در طول سال خدمات ارائه می دهد.

وی بیان کرد: بنا به درخواست مدیران مدارس، خطوط اتوبوسرانی و قطار شهری در ساعات اوج سفرهای تحصیلی همزمان با بازگشایی مدارس تقویت خواهد شد؛ همچنین در ایستگاه های پرتراکم، مدارس دخترانه در هنگام تعطیلی مدارس سرویس دهی از ۳۰ محل توسط ۳۳ خط شهری صورت می گیرد. علاوه براین، نیز روزانه ۲۹ دستگاه اتوبوس از مسیرهای متفاوت، ۳۱ مدرسه را پوشش داده و به صورت مازاد آن مسیر در ساعات ۷ الی ۷:۳۰ دقیقه صبح و ۱۲ الی ۱۳ ظهر به دانش آموزان سرویس‌دهی می دهند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین روزانه ۲۵ دستگاه اتوبوس در خطوط مینی بوس برای سهولت و جابه‌جایی دانش آموزان در کنار ۳۱ دستگاه عنوان شده در ساعات ۷ الی۷:۳۰ دقیقه صبح و ۱۲ الی ۱۳ ظهر، سرویس دهی دانش آموزی را انجام می‌دهند.

به گفته وی، بازبینی در خط کشی جلوی مدارس و رفع نواقص آن، خط کشی در راه های مجاور مدارس و نصب سرعت گیر در خیابان های پرتردد دانش‌آموزی از دیگر اقدامات این سازمان در راستای بازگشایی مدارس است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.