صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با اشاره به جنایات اخیر اسرائیل در لبنان اعلام کرد: شورای امنیت باید اقدامات قاطعی برای پایان دادن به فعالیت‌های شرورانه این رژیم در منطقه انجام دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: حملات تروریستی وحشیانه‌ای که با هدف کشتار جمعی غیرنظامیان بی‌گناه در لبنان توسط رژیم اسرائیل در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ سپتامبر و همچنین در بخشی از سوریه انجام شد، نقض آشکار حقوق بین‌الملل، به‌ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر است و جنایتی علیه بشریت به شمار می‌آید.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران به شدت این حملات تروریستی هولناک را محکوم می‌کند و از شورای امنیت می‌خواهد که رژیم اسرائیل را محکوم کند و اقدامات قاطعی برای پایان دادن به فعالیت‌های شریرانه آن در منطقه انجام دهد.

ایروانی درباره سوریه نیز گفت: ما به‌طور قاطع به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه پایبند هستیم. هرگونه راه‌حلی باید کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد، حضور غیرقانونی نیروهای خارجی، از جمله نیروهای ایالات متحده را پایان دهد، از بهره‌برداری ایالات متحده از منابع سوریه جلوگیری کند و همچنین حمایت مداوم رژیم اسرائیل و ایالات متحده از گروه‌های تروریستی را متوقف سازد.

او تصریح کرد: ایالات متحده و هم‌پیمانانش همچنان به سیاست شکست‌خورده تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی خود ادامه می‌دهند و عملاً از آن‌ها به عنوان ابزاری برای مجازات جمعی مردم سوریه استفاده می‌کنند.

سفیر ایران اضافه کرد: همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته‌ایم، این اقدامات زیان‌بار باید به‌عنوان یک تعهد قانونی و ضرورت اخلاقی لغو شوند، زیرا تنها موجب ایجاد سختی‌های غیرضروری و مانع از بهبود سوریه می‌شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.