صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت کفش، صنعتی اشتغال‌زاست با حداقل استفاده از حامل‌های انرژی که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن گرجی در این باره تصریح کرد: در تولید انواع زیره کفش به ۹۰ درصد عمق ساخت داخل رسیده‌ایم؛ بخش عمده‌ای از آن پلی‌اورتان و بخشی دیگر پی‌وی‌سی است که در پتروشیمی‌های داخل تولید و عرضه می‌شود. در بخش رویه کفش نیز از چرم طبیعی و مصنوعی تولید داخل استفاده می‌شود.

وی افزود: صنعت کفش، صنعتی اشتغال‌زاست با حداقل استفاده از حامل‌های انرژی که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود. ایران رتبه یازدهم از نظر کمیت تولید کفش را در جهان دارد و بازار صادراتی محصولات تولیدی، حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و امیدواریم بتوانیم مشکلاتی مثل تعهد ارزی را برای صنعت کفش به صورت منطقه‌ای رفع کنیم.

گرجی ادامه داد: با توجه به اینکه اندازه بنگاه‌ها در این صنعت کوچک است، موضوع خوشه‌سازی و تشکیل شرکت‌های صادراتی برای تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات می‌تواند کمک شایانی به این صنعت کند؛ همچنین با همکاری سازمان صنایع کوچک، خوشه‌های متعددی شناسایی شده و خیلی از آن‌ها اجرا و به پایان رسیده است. بعضی هم شناسایی شده و در حال پیگیری برای اجرا هستند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت گفت: ماشین‌آلات تزریق زیره پی‌یو کاملاً توسط سازندگان ایرانی ساخته می‌شود و نه‌تنها نیاز بازار داخل را تأمین می‌کنند، بلکه به برخی از کشورهای منطقه صادرات هم داشته‌اند؛ البته برای بخشی از ماشین‌آلات دوخت طبیعتاً واردات انجام می‌شود؛ زیرا موضوع بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات در دستورکار است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.