صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با آغاز مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، زنگ شروع سال تحصیلی در کلاس درس "امید زندگی" در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صدا درآوردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در سال‌های پیشین امضا شده بود، پیروی هماهنگی‌های صورت گرفته با رییس دانشگاه و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مانند سال‌های پیش (قبل از شیوع کرونا) کلاس درس، تجهیز و به بهره برداری رسید.

دکتر محمد رضا کشت مندی ضمن تشکر از حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم افتتاحیه کلاس امید زندگی، تصریح کرد: آموزش و تعلیم کودکانی که به علت بیماری در بیمارستان بستری هستند بسیار مهم است. با این اقدام می‌توان کمک بسزایی در ایجاد امید و انگیزه و روحیه کودکان دانش آموز ایجاد کرد تا بتوانند پس از بهبودی به کلاس درس و مدرسه بازگردند.

وی با بیان اینکه این مدرسه از سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرد و در ایام کرونا فعالیت آن متوقف شد افزود: در سال تحصیلی گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و حضور معلم در کلاس درس، دبستان امید مجدداً به فعالیت خود ادامه داد و امروز نقطه عطفی در فعالیت این مدرسه با حضور نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش رقم خورد.

دکتر کشتمندی با اشاره به نوع فعالیت معلمان در این مدرسه گفت: معلمان در این طرح به دو شکل کار می‌کنند؛ تدریس بالای تخت دانش‌آموزانی که قادر به بلند شدن از روی تخت نیستند و در روش دیگر تمام دانش آموزان بیمار در پایه‌های مختلف مقطع ابتدایی در یک اتاق مشابه کلاس مدرسه جمع می‌شوند و معلم برای آنها تدریس می‌کند.

متخصص بیماری‌های اطفال افزود: با هماهنگی ایجاد شده معلم‌های پرتلاش، متعهد و دلسوز خانواده آموزش و پرورش حداقل سه روز در هفته در این مرکز به امور آموزشی کودکان دانش آموز بیمار می‌پردازند و با توجه به قول‌های مساعد و نویدبخش نماینده مدیرکل اموزش و پرورش مقرر شد ساعت‌های اموزشی به کودکان بیمار، جزو کلاس‌های درس محسوب و غیبت غیرموجه برای دانش اموز در زمان بیماری لحاظ نگردد.

گفتنی است سه گروه داوطلب سفیران لبخند، لبخند کودک و کودکان فرشته اند از گروه‌های پرتلاش این مرکز برای نشاندن لبخند بر لبان کودکان بیمار هستند که با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های سازنده و هماهنگی‌های مستمر ثمربخش با واحد روابط عمومی در این مرکز فعالیت دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.