صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به تأخیر شش‌ماهه در ابلاغ قیمت جدید شیر خام، پیش‌بینی می‌شود که حداکثر تولید شیر خام تا پایان سال به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید احمد مقدسی در این باره تصریح کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هرکیلو شیر خام با چربی ۳.۲ درصد درب دامداری ۱۸ هزارتومان مصوب شد که تا پایان شهریور، کارخانجات با نرخ مصوب قبل از دامداران شیرخام را خریداری کردند.

به گفته او، از امروز اول مهرماه قرار است کارخانه‌های لبنی هرکیلو شیرخام را با نرخ ۱۸ هزارتومان خریداری کنند و از طرفی سازمان حمایت باید قیمت مصوب جدید محصولات لبنی را برمبنای نرخ جدید شیرخام ابلاغ کند.

مقدسی ادامه داد: علی رغم آنکه دامداران نهاده دامی را باید بصورت نقدی از سامانه بازارگاه خریداری کنند و از طرفی مطالبات دامداران با تاخیر چندماهه پرداخت شود، این امر بار مالی سنگینی بر دولت وارد می‌کند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه ۱۵ میلیون تن شیرخام در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به تاخیر ۶ ماهه در ابلاغ قیمت جدید شیرخام، پیش بینی می‌شود که حداکثر تولید شیرخام تا پایان سال به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برسد.

او در واکنش به واردات گوشت گفت: علی رغم آنکه مقادیر زیادی دام روی دست دامدار مانده است و از طرفی پتانسیل تولید و خودکفایی گوشت قرمز در کشور وجود دارد، واردات گوشت منجر به نابودی تولید داخل می‌شود.

مقدسی با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد، گفت: بنابر آمار ۶۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز از دام سنگین و ۴۰ درصد دام سبک تامین می‌شود که به رغم پتانسیل خودکفایی گوشت قرمز در کشور، در ۴ ماهه امسال ۷۵ هزارتن گوشت منجمد و گرم وارد کشور شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.