صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 به نظر می‌رسد که مایکروسافت پیش از بیست و پنجمین سالگرد عرضه کنسول‌های ایکس باکس در سال ۲۰۲۶، برای رقابت جدیدی در بازار کنسول‌های بازی آماده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گفته می‌شود این شرکت برای نسل جدید، علاوه بر نسخه‌ی سنتی و خانگی کنسول‌های ایکس باکس، یک مدل دستی و مشابه کنسول استیم دک را نیز روانه بازار خواهد کرد.

درحالی که به نظر می‌رسد مایکروسافت برخلاف سونی برنامه‌ای برای عرضه نسخه میان نسلی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس را ندارد، ظاهرا این شرکت تلاش می‌کند تا به بهترین نحوه آماده‌ی رقابت در نسل بعدی کنسول‌های بازی شود. رقابتی که در نسل نهم چندان هم نزدیک دنبال نشد.

حالا با بالا گرفتن تب بازار کنسول‌های دستی در این نسل و عرضه محصولات متنوعی همچون استیم دک، Lenovo Legion Go، ایسوز ROG Ally X و البته جلودار همه‌ی این محصولات، یعنی نینتندو سوییچ، مایکروسافت نیز به فکر ورود به این حوزه افتاده است. از سوی دیگر گفته می‌شود که سونی هم بعد از تجربه موفق عرضه پلی استیشن پورتال، به دنبال این است که در نسل جدید یک کنسول دستی کامل را به همراه PS۶ روانه بازار کند.

جز کوردون از وبسایت ویندوز سنترال مدعی شده است که با نزدیک شدن به بیست و پنجمین سالگرد عرضه کنسول‌های ایکس باکس در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۶، مایکروسافت نیز به مراحل نهایی توسعه کنسول‌های جدید خود نزدیک می‌شود.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که کنسول‌های استیم دک و ROG Ally عملکرد خوبی در جذب مخاطب از خود نشان دادند. از طرفی با توجه ویژه ایکس باکس به کلاود گیمینگ، معرفی یک کنسولی دستی در لاین آپ محصولات ایکس باکس از هر جهتی منطقی به نظر می‌رسد.

تصمیم مایکروسافت برای عدم عرضه کنسول میان نسلی نیز از جهات مختلفی منطقی به نظر می‌رسد. این شرکت در رقابت با کنسول پلی استیشن ۵ با چالش جدی مواجه شده است و آمار‌های مختلف از اختلاف بیش از دو برابری میزان فروش PS۵ نسبت به کنسول‌های سری ایکس و سری اس حکایت دارند؛ بنابراین عرضه یک محصول دیگر در این نسل تنها به بیشتر شدن این اختلاف منجر خواهد شد؛ بنابراین فعلا باید منتظر ماند و دید که آیا برنامه‌های ایکس باکس به این نحو پیش خواهد رفت یا خیر.

منبع: زومجی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.