صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهناز رمارم در جلسه شورای اسلامی مشهد:

برخی روستاها ۱۰۰ درصد اینترنت ندارند/ دانش‌آموزان در نقاط کور شهرستان مشهد از آموزش عقب ماندند

  • کد خبر: ۲۶۵۹۶
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: «همه کسب‌و‌کارهای خدماتی شهرستان مشهد یا تعطیل شده و یا تعدیل نیرو داشته‌اند.»

لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز؛ شهناز رمارم در جلسه شورای اسلامی مشهد با اعلام این خبر افزود: «برخی کسب‌‌ کارها، مثل تالارها، رستوران‌ها و صنعت گردشگری، از کرونا بسیار صدمه دیده‌اند.»

 

وی با بیان اینکه کارگران روزمزد و کارگران ساختمانی به‌شدت از کرونا آسیب دیدند، افزود: «آرایشگاه‌ها و مشاغل غیررسمی تحت‌پوشش بیمه نیستند و اقتصاد روز داشته‌اند اما هم‌اکنون تعطیل شده‌اند.»

 

رمارم افزود: «خط فقر به زیر سه میلیون تومان رسیده است و با وجود استقرار سه‌ماهه کرونا یک فرد برای اقتصاد خود به‌واقع چه باید بکند.»

 

پوی گفت: «موضوع اساسی کرونا تعطیلی مراکز آموزشی بود. معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام کردند ۷۵ درصد دانش‌آموزان به تلفن هوشمند دسترسی دارند. بنابراین ۲۵ درصد دانش‌آموزان نادیده‌گرفته شده‌اند و در روستاها گاهی ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان کنار گذاشته شده‌اند؛ که نه‌تنها تلفن هوشمند ندارند بلکه برخی حتی تلویزیون هم ندارند.»

 

وی گفت: «دنیا دنیای اینترنت است چرا ما نمی‌توانیم از شبکه مجازی و زیرساخت‌های لازم آن برای کسب‌و‌کارهای خُرد و خدماتی استفاده کنیم؟ اگر مسئله حل شود عدالت اجتماعی در حوزه حاشیه شهر و شهرستان‌ها تحقق می‌یابد.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.