صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت به هنگام مراقبت‌های بارداری در پنج سال اخیر، منجر به کاهش چشمگیر و ۴۰ درصدی میزان مرگ و میر مادران باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان افزود: اکنون میانگین شاخص مرگ و میر مادران باردار در سطح کشور نزدیک به ۵۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که این میزان در خراسان رضوی با ارائه خدمات و مراقبت‌های بارداری، به کمتر از ۳۰ در ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دریافت مراقبت‌های به هنگام بارداری از جمله مراقبت‌های پیش بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان سبب شناسایی عوارض دوران بارداری و کاهش بیش از ۶۵ درصدی این عوارض و پیشگیری از بروز آنها می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه بیش از ۹۵ هزار زن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واقعه بارداری را تجربه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بارداری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل مراقبت‌های پیش بارداری و دوران بارداری است که در ۹ نوبت و مراقبت‌های پس از بارداری در ۲ نوبت به مادران باردار ارائه می‌شود.

به گفته وی، بانوانی که در سن باروری قرار دارند می‌توانند به صورت کاملا اختیاری از خدمات مراقبتی و مشاوره دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورات رایگان استفاده کنند.

احمدیان ادامه داد: جوانی جمعیت یکی از برنامه‌های مهم در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در این خصوص سه موضوع بسیار مهم ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از سقط جنین سالم مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت ۲ کمیته فعال است که یکی از آنها قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگری کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت استان خراسان رضوی است که جلسات آن با حضور نمایندگان مجموعه‌های مرتبط با این حوزه برگزار می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌های داخلی و سطح دانشگاهی در موضوعات پیشگیری از سقط جنین سالم، درمان ناباروری و فرزندآوری و افزایش جمعیت انجام می‌شود و در کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت خراسان رضوی هماهنگی‌های لازم با سایر مجموعه‌های استانی مرتبط با موضوع جوانی جمعیت و موارد اشاره شده مرتبط با آن صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مباحثی همچون تقویت آموزش‌های حین ازدواج، ارتقای مراقبت‌های دوره بارداری، تقویت آموزش‌ها در پرسنل، پیشگیری از سقط غیرقانونی و عدم سقط جنین سالم و همچنین استفاده از توان و ظرفیت سایر مجموعه‌ها از جمله مواردی است که در جلسات قرارگاه‌های استانی و دانشگاهی جوانی جمعیت مطرح می‌شود

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.