صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) امروز دوم مهرماه ۱۴۰۳، در تنهامرکز مراقبت‌های ویژه نوزادان این دانشگاه در بیمارستان «حکیم» نیشابور، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا مجدی در این خصوص افزود: ارزش ریالی این دستگاه بیش از ۴۰ میلیارد ریال است که با حمایت‌های خیرین حوزه سلامت و از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی و با تخفیف ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

وی ادامه داد: بیماری رتینوپاتی (اختلالی که موجب آسیب به شبکیه (رتین) چشم می‌شود) یکی از شایع‌ترین مشکلات در نوزادان نارس است و غربالگری به موقع می‌تواند از عوارض جدی جلوگیری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) یکی از ضروری‌ترین ابزار‌ها برای تشخیص و درمان بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP) به شمار می‌رود که با استفاده از این دستگاه شیوع این بیماری در نوزادان نارس به حدود ۶۶ درصد می‌رسد.

مجدی افزود: با نصب این دستگاه در بیمارستان حکیم نیشابور، دیگر نیازی به اعزام نوزادان به مشهد نخواهد بود و این خدمات به راحتی در محل ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام به نوبه خود، نه تنها خدمات بهداشتی به نوزادان نارس نیشابوری را بهبود می‌بخشد، بلکه به مراجعان از شهر‌های همجوار نیز خدمات تخصصی ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشکده علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار متر مربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز، هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک، پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.