صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلم‌های ایرانی در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه یوآلیتی در مرحله فینال، یک دیپلم افتخار و ۲ تقدیر در بخش اکران ویژه دریافت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چهارمین جشنواره فرانسوی فیلم کوتاه یوآلیتی به دبیری کامران رسول‌زاده، با حضور بیش از ۴۰۰ فیلم در حالی به روز پایانی رسید که نام چند فیلم ایرانی در بین تقدیرشدگان هیئت داوران قرار داشت.

برندگان این جشنواره که از فرانسه و ترکیه بودند عبارتند از: فیلم کوتاه «آرزو» ساخته استفان ماندکرن، فیلم کوتاه «به هر حال» ساخته نیکولاس ماورین، انیمشن کوتاه «شیفت» به کارگردانی الین کلارا جری، فیلم کوتاه «ماداک» ساخته سدات بنِک.

«به من لبخند بزن» ساخته کیوان آزاد، در بخش پایانی این جشنواره دیپلم افتخار را دریافت کرد.

همچنین در بخش اکران ویژه این فستیوال، دو فیلم «ناکجا‌آباد» به نویسندگی و کارگردانی فاطیما اباحمزه و تهیه کنندگی بیژن لاهوتی و «از هرات تا تهران» به کارگرانی حامد یوسفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی فاطیما اباحمزه شرکت داشتند که مورد تقدیر هیات داوران و آرای عموم قرار گرفتند.

در بخش انتخاب‌های رسمی جشنواره (آفیشال سلکشن)، نام فیلم‌های «آواز سگ‌ها» به کارگردانی محمدرضا نازی، «آخرین بچه» به کارگردانی سرنا امینی، «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی علیرضا شاکری و «ونموس» به کارگردانی غلامرضا ملااحمدی، در لیست فیلم‌های تقدیر شده به چشم می‌خورد.

جشنواره یوآلیتی با نگاه ویژه به «فیلم-شعر» به عنوان یکی از جایزه‌های اصلی خود، سعی دارد از فیلمسازان سینمای شاعرانه در سرار دنیا حمایت کند.

کامران رسول‌زاده، دبیر این جشنواره نیز از تلاش برای برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در سال ۲۰۲۵ و در شهر کن خبر داد.

منبع: برنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.