صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور از مرگ سالانه ۵۰ هزار نفر ایرانی بر اثر مصرف دخانیات خبر داد، عددی که معادل حدود ۱۳۷ فوت در روز است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهزاد ولی زاده در برنامه کشیک سلامت، بیان کرد:براساس قانون وزارت بهداشت، صمت، آموزش و پرورش و فرمانده نیروی انتظامی در این ستاد عضو هستند.

وی ادامه داد:وظایف ستاد شامل تدوین قوانین مربوط به دخانیات است به طوری که براساس دستورالعمل سال ۹۳ که دستورالعمل جامعی در خصوص تبلیغات دخانیات تعیین شده که نشان دادن دخانیات در فیلم‌ها ممنوع شده و هرگونه تبلیغ و تشویق مردم به دخانیات ممنوع شده است.

دبیر ستاد کشوری کنترل و مبارزه دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد:حداکثر جریمه تبلیغ دخانیات ۲۱۰ میلیون تومان رسیده چراکه نمایش دخانیات در فیلم‌ها و نمایش خانگی منع شده چراکه بسیار تاثیر گذار است.

ولی زاده یادآور شد:جای امیدواری است که ثداو سیما به عنوان ناظر این ستاد مورد توجه قرار داده است.

دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات تصریح کرد:یک معاهده بین المللی با ۱۸۰ عضو دارد که به صراحت تبلیغ دخانیات را منع کرده است که ایران نیز عضو آن است.

ولی زاده افزود:در حوزه سلامت نگرانی خود را به سطوح بالاتر مثل دادستانی اعلام کردیم. شتثد یکی از اشکالات ساختاری این است که دادستانی عضو ستاد کشوری کنترل دخانیات نبوده است.

وی با بیان اینکه حداکثر ۸ میلیون نفر در ایران مصرف کننده دخانیات هستند، گفت: مصرف دخانیات را یک بیماری می‌دانیم و صنایع دخانی می‌تواند نیکوتین را حذف کنند، اما این کار را نمی‌کنند.

ولی زاده خاطرنشان کرد:امیدوارم دادستانی نسبت به نمایش دادن دخانیات توسط هنر پیشه‌های معروف در فیلم‌ها اقدام لازم و برخورد را انجام دهد.

دبیر ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات ابراز کرد:قانون حاضر کنترل و مبارزه با دخانیات نیاز به اصلاحاتی دارد. در ستاد کشوری در ۱۰ جلسه‌ای که تاکنون برگزار شده مصوبه‌ها را به دادستانی ارسال کردیم.

ولی زاده متذکر شد: هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند بپذیرد که این حجم نمایش دخانیات در شبکه‌های خانگی با حمایت صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار مورد مرگ بر اثر مصرف دخانیات در ایران داریم، گفت:۳۰ درصد جوانان یا دیدن دخانیات در نمایش‌های خانگی به سمت مصرف دخانیات می‌روند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.