صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تعامل بین شهرداری مشهد و خودروسازان می‌توان خودروی با کیفیت و ارزان‌تر را دراختیار شهروندان قرارداد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری با اشاره به ظرفیت های صنعت خودرو در استان تصریح کرد: صنعت خودرو یکی از صنایعی است که در کنار صنعت ساختمان شبکه اقتصادی و اشتغال خیلی خوبی را فعال می‌کند و هرچه به این صنعت توجه شود در حوزه اقتصاد اثرگذاری آن را بصورت کامل می توان دید.

عضو هيات‌رئيسه شورای شهر مشهد افزود: وقتی مهم‌ترین تسلیحات امنیتی را تولید و صادر می‌کنیم و دنیا به محصولات خوب ما در صنایع دفاعی غبطه می خورد طبیعی است که توقع می‌رود که صنعت خودرویی هم به همین کیفیت ارتقاء پیدا کند.

طهوریان عسکری با اشاره به آن که نمایشگاه خودرو مشهد مایه تحسین بود، بیان داشت: خوشبختانه ۳۲ شرکت در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند و پیشرفت خوبی در صنعت خودرویی دیده می‌شود حتی اگر بخشی از آن مونتاژ باشد. برای مثال اگر موتور را وارد می کنیم و قطعات و بدنه رادر داخل تولید می کنیم خود اینکه این گام برداشته شده که از صنعت خودرو در داخل کشور استفاده شود بسیاراتفاق خوبی است.

وی یادآور شد: این در حالیست که خراسان و مشهد از دیرباز قطب مهمی در حوزه خودروسازی و بویژه در بخش خدمات و قطعه سازی بوده که امیدوارم ما هم بتوانیم در سطح استان  و مجموعه‌های استان کمک بکنیم تا خط تولید برخی از کارخانه‌های مهم به مشهد بیاید این در حالیست که این پرسش مطرح است که چرا مثلاً کرمان در این نمایشگاه  خودرو آورده است و خط دارد و  ما مثلاً مشهد موتور را به عنوان مثال نداریم .  

طهوریان عسکری تصریح کرد:این ظرفیت بی‌نظیری است که در مشهد وجود دارد وسالانه بیش از ۴۰ میلیون زائر و بیش از ۸ تا ۱۰ میلیون زائر وگردشگر خارجی که به حرم حضرت رضا( ع) می آیند،  خودش ظرفیت بی‌نظیری است که به نظرمن باید مجموعه مدیریت استان با کمک دولت به این سمت حرکت نماییم که خطوط تولیدی را در سطح استان خراسان رضوی به ویژه در شهرک‌های اقماری اطراف مشهد ایجاد کنیم که بستر مهم‌تر و جدی‌تری را برای اقتصاد مشهد فراهم نماییم. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بابیان آن که این نمایشگاه رکورد بازدید کنندگان سال‌های گذشته نمایشگاه خودرو رادر نمونه های مشابه  شکسته است ، توضیح داد: امسال تعداد حضورو استقبال کنندگان از نمایشگاه این رانشان می دهد که کیفیت این نمایشگاه خوب بوده که باعث استقبال کم نظیر شهروندان شده است.

 وی خاطرنشان ساخت: امیدوارم روز به روز ما در صنعت خودرو پیشرفت کنیم و مردم خودروهای ایمن‌، با کیفیت‌تر و ارزان‌تر بتوانند خریداری کنند .

این عضو شورای شهر مشهد در خصوص ارتباط مدیریت شهری دربحث صنایع خودرویی بیان کرد: طبیعی است ابر سازمانی مانند شهرداری دو هزار دستگاه اتوبوس ، خودروهای لجستیکی متفاوت در حوزه ایمنی آتش نشانی ، خدماتی و حتی خودروهایی که مورد استفاده پرسنل قرار می‌گیرد بایک خانواده ۴۰ هزار نفری یک بازار خیلی خوبی برای خودروسازها می باشد .

طهوریان عسکری ادامه داد: این تعامل می تواند در بحث خدمت رسانی مان به همشهری‌ها و خود خانواده بزرگ شهرداری مشهد  باشد و از طرفی محصول خوب و با کیفیت به ویژه ارزان‌تر تهیه کنیم و در اختیار مردم و برای خدمات شهری قرار بدهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.