صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از کشف بیش از چهار تن سنگدان مرغ بدون هویت و غیربهداشتی از یک واحد صنفی در این شهرستان که در حال انتقال به صورت غیرقانونی بود، خبر داد.

سیدعلی‌اکبر نصری‌سرآسیا روز سه‌شنبه (۳ مهر ۱۴۰۳) در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: بازرسان اداره نظارت و بازرسی این مدیریت حین گشت‌زنی در سطح شهرستان، حدود ۴ تن سنگدان مرغ در حال انتقال توسط خودرو فاقد مجوز را مشاهده و توقیف کردند؛ به‌طوری‌که کالا‌ها در صندوق عقب خودرو جای داده شده بود. 

وی اظهار کرد: این میزان سنگدان مرغ که به صورت فله دارای انجماد غیراصولی و به صورت غیربهداشتی نگهداری شده و دچار تغییرات ظاهری در بعضی بسته‌ها نیز شده بود، از یک واحد صنفی پروتئینی کشف شد که موارد صورت‌جلسه، توقیف و به دامپزشکی جهت ارائه نظریه کارشناسی و اقدام لازم ارجاع داده شد. 

نصری گفت: با توجه به ممنوعیت استفاده سنگدان مرغ در گوشت چرخ‌کرده، در صورت مشاهده این کالا در واحد‌های پروتئینی به جهت چرخ‌نمودن و مخلوط‌کردن با گوشت چرخ‌کرده، با متخلفین برخورد صورت می‌پذیرد. ضمناً واحد‌های پروتئینی حق تولید کالای گوشت چرخ‌کرده را در واحد صنفی با حجم بالا و بیش از یک الی دو کیلو را ندارند و می‌بایست گوشت چرخ‌کرده به‌دلیل احتمال تخلفاتی که صورت می‌گیرد، فقط در حضور و دید خریدار تهیه شود. 

این مسئول به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فراورده‌های خام دامی، به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق سامانه ۱۲۴ جهت پیگیری کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.