صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۱۳۲۸۳ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند گفت: از این تعداد ۹۰۹۹ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الله الماسی با بیان اینکه در مدارس استثنایی ۴۱۸۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی وجود دارد که ۸۷۹ نفر در مقطع پیش دبستانی، ۱۹۷۷ نفر در مدارس ابتدایی و ۱۳۲۸ نفر در مدارس متوسطه هستند گفت: علاوه بر اینا ۹۰۹۹ نفر دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی هستند که خدمات آموزش و پرورش استثنایی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعا ۱۳۲۸۳ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند افزود: علاوه بر اینها در چهار استان فارس، قزوین، خراسان رضوی و زنجان مرکز تخصصی پیش دبستانی در گروه آسیب شنوایی در حال ارائه خدمت داریم که امکانات، تجهیزات و برنامه خاصی برای جامعه هدف طراحی می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به طور کلی خدماتی برای دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی پیش‌بینی شده است ادامه داد: از جمله مناسب‌سازی کتب درسی که با توجه به توانایی، تغییراتی در تصاویر، فونت و خط انجام می‌شود. همچنین اختصاص معلم رابط به دانش‌آموزان ناشنوایی که در مدارس عادی هستند که هفته‌ای دو ساعت یک معلم مربی عقب ماندگی‌های درسی آنها را جبران می‌کند.

الماسی با بیان اینکه تجهیز کردن کلاس‌ها به امکاناتی که استفاده از برنامه‌های دیداری را ایجاد می‌کند و همچنین هوشمندسازی مدارس از دیگر برنامه‌های صورت گرفته است گفت: همچنین ارائه خدمات توانبخشی در مدارس و مراکز جامع سنجش و توان‌بخشی آموزش و پرورش استثنایی مانند کار گفتار درمانی نیز از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بیشتر مدارس تجهیزات شنوایی سنجی وجود دارد اظهار کرد: اتاق‌هایی ویژه دانش‌آموزان آسیب شنوایی طراحی شده؛ در حوزه توانمندسازی این دانش‌آموزان به مهارت‌هایی که برای فعالیت در جامعه نیاز دارند، ۳۴ رشته کار و دانش خاص و ۵ رشته فنی و حرفه‌ای مثل معرق کاری، خیاطی، تاسیسات، عکاسی، تصویربرداری دیجیتال، نقاشی، کامپیوتر و ... فراهم شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.