صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نرخ زعفران در بازار امروز (۳ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۰۲۸۷
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: هنوز نمی‌توان میزان تولید و کیفیت زعفران امسالی را اعلام کرد.

غلامرضا میری در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره نرخ امروز زعفران تصریح کرد: خراسان بزرگ قطب تولید محصول زعفران به عنوان یک کالای استراتژیک و ارز آور است که قیمت گذاری این محصول کشوری اعلام می شود. در بازار امروز، قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۶۵ میلیون تومان، زعفران پوشال ۸۵ تا ۸۶ میلیون تومان و نگین ۹۰ تا ۹۷ میلیون تومان است.

وی دریاره میزان تولید زعفران امسالی تصریح کرد: نمی توان اطلاعات دقیقی از میزان  تولید زعفران داشت چراکه گیاه زعفران زیرزمین است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت تولید و صادرات زعفران یادآور شد: ۹۰درصد زعفران صادرشده به ۶۷ کشور دنیا از خراسان است. درواقع نزدیک به ۱۰۰ درصد زعفران تولیدی استان صادراتی است و از کل حجم تولیدی حدود ۱۰درصد از زعفران تولیدی صرف مصارف داخلی می‌شود. باوجود تحریم‌های ظالمانه، همچنان به پنج قاره جهان صادرات انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به موانغ تعهد ارزی برای صادر کنندگان تاکید کرد: اگر نگاهی به آمار پنج‌ماهه صادرات در گمرک داشته باشیم، شاهد کاهش ۵۳‌درصدی صادرات این محصول نسبت به سال گذشته هستیم. این به معنی این نیست که مصرف زعفران در دنیا کم شده است، بلکه به این معنی است که قاچاقچی این ۵۳‌درصد را از کشور خارج می‌کند. قاچاق زعفران هیچ نفعی برای کشور ندارد و تعهد ارزی که زمینه‌ساز قاچاق زعفران است، ظلمی بر منافع ملی است؛ چرا‌که هیچ‌کس از قاچاق زعفران سودی نمی‌برد. دست‌کم برای منافع ملی هم که شده، باید این تعهدسپاری برداشته شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.