صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استثنایی استان خراسان رضوی با حضور شهردار مشهد مقدس و جمعی از مدیران استانی در محل هنرستان شبانه‌روزی تنباکوچی مشهد، برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی امروز، سوم مهرماه، در مراسم نواختن زنگ «ایثار و شهادت» و زنگ «نماز» در مدارس استثنایی خراسان رضوی که در هنرستان شبانه‌روزی حاج عبدالحسین تنباکوچی شاندیز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک بازگشایی مدارس، شروع سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امروز ما در جمع دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه هنرستان کارودانش خاص تنباکوچی هستیم.

جواد روحانی افزود: امروز گرد هم آمدیم تا زنگ ایثار و شهادت و زنگ نماز را که هر دو از ارزش‌های اعتقادی و انسانی هستند، گرامی بداریم. این دو به عنوان نمادها و ارزش‌های واقعی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شوند. باید در مدارس رشادت، قهرمانی، آزادگی و جوانمردی دلاورمردان دفاع مقدس را که در هشت سال نه‌تنها در مقابل یک کشور، بلکه در مقابل کشور‌های دشمن که متحد شده بودند، جنگیدند، ایستادند و مقاومت کردند، به نسل جدید منتقل کنیم.

روحانی بیان کرد: در سند تحول بنیادین در ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت به شهیدپژوهی اشاره شده و اینکه دانش‌آموزان ایثار و گذشت را یاد بگیرند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان از مأموریت‌های اصلی آموزش‌وپرورش است و در گروه‌های مختلف دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه توسط مدیران و معلمان مدارس ما، به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: همان‌طورکه مقام معظم رهبری هم فرمودند، زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. امیدوارم در انجام این وظیفه کوتاهی نکنیم و مدیون خون شهدا نباشیم.

وی عنوان کرد: اینکه در غزه و لبنان دانش‌آموزان و بسیاری از مسلمانان در برابر اسرائیل جنایتکار ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند، یادآور روز‌های جنگ تحمیلی است. این ایثار، ازخودگذشتگی و مقاومت در غزه، فلسطین و کشور‌های مسلمان گسترش پیدا می‌کند.

روحانی اضافه کرد: مراتب عالی شهادت و فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی است؛ اما ایثار در بخش‌های دیگری از جمله مال، زمان، کلام و رفتار نیز جلوه دارد. معلم باید این جلوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی را یاد بدهد و به عنوان درس باشد. باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار، تلاش و کوشش داشته باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.