صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس گفت: ما در کارخانه نوآوری مشهد و رصدخانه شهری می‌توانیم مراودات دوجانبه‌ای را بین دانشگاه و صنایعی که با دانشگاه همکاری دارند، ایجاد کنیم تا هم حل مسائل شهری تسریع شود و هم ما حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندرشریف امروز، سوم مهرماه، در جریان بازدید از دانشگاه بین‌المللی امام‌رضا(ع) در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه امام‌رضا(ع) دانشگاه جوانی بوده، اما نسبت به سابقه خود پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: این دانشگاه هم از لحاظ علمی رشد کرده و هم به ویژه در بخش خواهران، داوطلب زیادی دارد. پیشنهاد می‌کنم پردیسی ایجاد شود و واحد خواهران و برادران در یک پردیس متمرکز شوند.

قلندرشریف با بیان اینکه در راستای مراودات بین دانشگاه و مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت، عنوان کرد: از بخش نوآوری و فناوری دانشگاه بازدید داشتیم. جوانان نخبه و علاقه‌مند مشهد و دستگاه‌های مختلفی همکاری کرده و روی پروژه‌های خوب، سنگین، ویژه و ضروری کشور کار می‌کنند.

شهردار مشهد ادامه داد: اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسند و حمایت‌های لازم را از دستگاه‌های مختلف داشته باشند، نیاز‌های کشور مخصوصاً در حوزه فناوری‌های نوین که وابستگی زیادی داشته و خرید از کشور‌های خارجی علاوه بر مشکلات زیاد، بحث‌های امنیتی و کنترل هم دارد، قطع می‌شود.

وی اضافه کرد: در نتیجه این فعالیت‌ها فناوری‌های نوین در اختیار متخصصان و دانشمندان خودمان قرار می‌گیرد که این کار در دانشگاه امام‌رضا(ع) شروع شده است و در حال انجام آن هستند.

قلندرشریف بیان کرد: ما در کارخانه نوآوری مشهد و رصدخانه شهری می‌توانیم مراودات دوجانبه‌ای را بین دانشگاه و صنایعی که با دانشگاه همکاری دارند، ایجاد کنیم تا هم حل مسائل شهری تسریع شود و هم ما حمایت‌های لازم را داشته باشیم. این تعاملات و ارتباطات برقرار خواهد شد.

در راستای درخواست رئیس دانشگاه مبنی بر انعقاد قرارداد در حوزه علمی و نوآوری، شهردار مشهد برای همکاری با دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.