صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هیأت وزیران عربستان سعودی از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان دادن به اشغال فلسطین حمایت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سلمان بن یوسف الدوسری» وزیر اطلاع رسانی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیأت وزیران، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و معتبر برای دستیابی به راه حل عادلانه و فراگیر برای قضیه فلسطین براساس طرح صلح اعراب و همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

الدوسری افزود: هیات وزیران همچنین اظهار امیدواری کرد «منشور آینده» که توسط سازمان ملل تصویب شده است به یک تحول اساسی در زمینه اقدامات چند جانبه، مشارکت در برقراری اصول همزیستی و همگامی با یک نظام بین المللی عادلانه و منصفانه تبدیل شود تا زمینه برای تسریع در تحقق اهداف توسعه پایدار و تامین نیاز‌های همه کشورها، فراهم شود و به کاهش شکاف دیجیتالی بین کشور‌ها بینجامند. همچنین به اقتصاد کشور‌های در حال توسعه و افزایش نقش و جایگاه آنها در نظام مالی جهانی منجر شود.

 مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (۲۸ شهریور) قطعنامه پیشنهادی فلسطین را که از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد، با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد برای پایان دادن به حضور غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین استقبال می‌کنیم.

وزارت امور خارجه قطر نیز اعلام کرد: قطعنامه سازمان ملل متحد که خواستار پایان حضور (رژیم) اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین است، به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت فلسطینیان محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.