صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گاف عجیب فدراسیون در پرونده سپاهان

  • کد خبر: ۲۹۰۴۲۱
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
فدراسیون فوتبال در پرونده سپاهان و شکایتش به مراجع بین المللی یک سوتی عجیب داد.

به گزارش شهرآرانیوز، باشگاه سپاهان بعد از شکایت به دادگاه حکمیت ورزش (CAS)، فدراسیون فوتبال کشورمان را بابت جریمه‌ای که سال گذشته به دلیل رعایت نکردن سقف قرارداد برای نماینده اصفهان در نظر گرفته بود، محکوم کرد.

فدراسیون فوتبال سال گذشته علاوه بر کسر ۴ امتیاز از سپاهان - که البته بعد‌ها با حکم استیناف این ۴ امتیاز بازگشت- این باشگاه را ۴۰ میلیارد تومان جریمه کرد. به دنبال این موضوع سپاهان به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کرد و در نهایت علیه فدراسیون حکم جریمه ۳۶ میلیارد تومانی (در مجموع با هزینه دادرسی) گرفت.
پس از این ماجرا این تصور به وجود آمد که CAS بابت قانون سقف بودجه فدراسیون را جریمه کرده در حالی که پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد این موضوع دلایل دیگری دارد.

دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون ایران مهلت ۲۵ روزه‌ای برای دفاع داده بود، اما در کمال تعجب فدراسیون در موعد مقرر به این نامه پاسخ نداد و هیچ‌گونه دفاعیه‌ای ارسال نکرد. این نامه برای بخش بین‌الملل فدراسیون ارسال شده و مشخص نیست به چه علت بدون پاسخ مانده است. در ادامه جلسه آنلاینی برای بررسی این موضوع برگزار شد و فدراسیون قصد دفاع داشت، اما به آنها اعلام شد که فرصت دفاع ندارند و اگر بنا به این کار بود باید در مهلت مقرر صورت می‌گرفت.

نمایندگان فدراسیون در این جلسه آنلاین از دادگاه CAS و وکلای سپاهان می‌خواهند فرصت چند روزه‌ای به آنها بدهند تا دفاعیات را ارسال کنند، اما وکلای خارجی سپاهان می‌گویند که تا فردا در این باره جواب می‌دهند. با این وجود چند ساعت بعد از اتمام جلسه وکلای سپاهان به صورت رسمی مخالفت خود را با درخواست فدراسیون اعلام می‌کنند و دادگاه حکمیت ورزش نیز رأی به محکومیت فدراسیون می‌دهد.

در واقع این حکم به دلیل بی‌توجهی فدراسیون به مهلت در نظر گرفته شده برای پاسخگویی بوده نه اصل قانون سقف بودجه و آنها به دستورالعملی که در ایران تهیه شده، کاری نداشتند. حال اینکه چرا فدراسیون فوتبال در مهلت مقرر پاسخ نامه را نداده، مشخص نیست.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.