صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: برای تعداد حضور زنان در مجلس شورای اسلامی محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس شورای اسلامی نقش مهم و اساسی در نظام قانون‌گذاری کشور دارد.

وی افزود: بنابر اصول ۱۱۰ و ۱۱۲ قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز وظیفه دارد تا ضمن تدوین سیاست‌های کلی نظام، بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نظارت کند که این موضوع از طریق هیأت عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در حال اجراست.

کدخدایی گفت: اگر مصوبه‌ای چند بار بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی رفت و برگشت پیدا کند و در نهایت مجلس شورای اسلامی نسبت به آن اصرار ورزد، تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری طبق قانون اساسی مشخص است و باید تلاش کرد تا این نقش به خوبی تحقق یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه کرد که بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی جلسات مشورتی و همفکری برگزار شود تا در موضوع تصویب قوانین، تزاحمی به وجود نیاید و هم‌افزایی در این موضوع صورت بگیرد.

کدخدایی درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با دقت نظر در نگارش بسیاری از طرح‌ها و لوایح می‌توان از میزان رفت و برگشت‌ها بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی کاست و به مصوبات نیز استحکام و وزانت حقوقی بیشتری بخشید.

وی متذکر شد در برخی موضوعات قوانین متعددی وجود دارد که برخی از آنها با یکدیگر همخوانی ندارد و این موجب می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی در عمل با سردرگمی مواجه شوند؛ لذا لازم است در تصویب قوانین یکپارچگی به وجود آید.

کدخدایی گفت: برای تعداد حضور زنان در مجلس شورای اسلامی محدودیتی وجود ندارد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.