صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رویکرد این سازمان در حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: ابتدا باید تهدید‌ها و مشکلات زیستگاه‌ها را رفع کنیم و به موازات آن پروژه تکثیر در اسارت را در دستور کار داریم، اما اولویت رفع موانع حضور یوز در زیستگاه‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شینا انصاری در خصوص برنامه سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از یوز‌های در اسارت و یوز‌های باقیمانده زیستگاه‌ها اظهار کرد: برنامه‌های مصوبی در این زمینه داریم که باید دنبال کنیم. اولویت اول ما زیستگاه‌ها هستند. ابتدا باید تهدید‌ها و مشکلات زیستگاه‌ها را رفع کنیم و به موازات آن پروژه تکثیر در اسارت را دنبال می‌کنیم، اما اولویت رفع موانع حضور یوز در زیستگاه‌ها است. این مشکلات در تعامل با دستگاه‌هایی مثل وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارتخانه‌های صاحب پروژه در این مناطق رفع خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت جوامع محلی و سمن‌های برای جلوگیری از انقراض یوزپلنگ عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های ما در دولت چهاردهم و در حوزه محیط زیست جلب مشارکت حداکثری جوامع مدنی و نهاد‌های مردمی است. اولین نشست من با تشکل‌های مردم نهاد نیز برگزار شد.

انصاری با اشاره به برنامه‌های سازمان محیط زیست برای همکاری با سایر کشور‌های حاشیه دریای خزر برای کاهش آلودگی و سطح آب این پهنه آبی تصریح کرد: در این حوزه هم برنامه وجود دارد. هم در سواحل شمالی و هم در سواحل جنوبی با آلودگی آب‌ها مواجه هستیم که این مساله را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.