صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از ۲۳۰۰ سند جعلی در کشور کشف شد

  • کد خبر: ۲۹۰۵۶۷
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: اجرای مرحله اول طرح عملیات در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی در سراسر کشور منجر به کشف بیش از ۲۳۰۰ فقره انواع اسناد جعلی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ عبداله چولکی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهر‌های بزرگ، مناطق آلوده‌ای وجود دارد که به پاتوق و محل عرضه مدارک جعلی، مسروقه و مفقودی تبدیل شده و استفاده‌کنندگان از اسناد مجعول، مدارک مورد نیاز خود را در این مکان‌ها جستجو و خریداری می‌کنند، بنابراین شناسایی، برخورد و مقابله با افراد فعال در این زمینه تأثیر به سزایی در ناامن کردن محیط برای مجرمان، کاهش عرضه مدارک جعلی و افزایش کشفیات خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا و برابر برنامه عملیاتی سال جاری، مرحله اول طرح عملیات در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی در اواسط شهریورماه سال جاری به مدت ۳ روز در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا بیان کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سراسر کشور اجرای این طرح منجر به دستگیری تعداد ۸۴ نفر متهم و کشف تعداد ۲۳۰۹ فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شده است.

چولکی ضمن هشدار به شهروندان خاطرنشان کرد: مراقب جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ گواهینامه رانندگی، کارت معافیت و پایان خدمت، مدارک تحصیلی و سایر مدارک هستند، باشید.

وی عنوان کرد: صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام شده و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.