صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی بر نظارت‌ همه‌جانبه و مستمر بر سرویس‌دهی مدارس و احقاق حقوق عمومی در این رابطه تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدهادی شریعت‌یار گفت: پیرو دستور صادرشده از ناحیه دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان نسبت به پیگیری موضوع نارضایتی‌های اولیای دانش‌آموزان در نحوه ارائه خدمات و سرویس‌دهی مدارس، این معاونت به موضوع ورود کرده و ضمن برگزاری فوری جلسه با مسئولین دستگاه‌های ذیربط و وظیفه‌مند، بر رفع فوری مشکلات موجود تأکید کرده است.

در این جلسه، مرتضی چایچی، مدیرعامل تاکسی‌رانی شهرداری مشهد نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه در سنوات قبلی هماهنگی سرویس‌های مدارس بر عهده ادارات آموزش و پرورش بوده، لیکن در سال جاری این موضوع به شهرداری‌ها محول شده است. ناهماهنگی‌هایی صورت گرفته که بخشی از آن مربوط به حوزه آموزش و پرورش و بخش دیگر آن به ناآگاهی والدین در نحوه ثبت‌نام در سامانه «سپند» برمی‌گردد؛ لذا در اسرع وقت مشکلات رفع خواهد شد.

وی در خصوص گلایه خانواده‌ها از مبلغ هزینه‌های دریافتی سرویس‌ها، گفت: هزینه دریافتی به صورت علی‌الحساب است و متعاقباً با ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر، مطابق آن عمل خواهد شد.

شریعت‌یار در ادامه تأکید کرد: اخذ هزینه سرویس مدارس بایستی عادلانه و منصفانه باشد و در تعیین مبالغ، علاوه بر کارشناسی موضوع، نظر اولیا نیز تأمین گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه درصد کمی از دانش‌آموزان از سامانه مربوطه و خدمات سرویس‌ها بهره‌مند می‌گردند و قالب آنان از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد می‌نمایند؛ لذا سازمان اتوبوس‌رانی مکلف است نسبت به اتخاذ تدابیر لازم جهت ارائه خدمات هرچه بهتر و جامع‌تر برای خطوط و مسیر‌هایی که دانش‌آموزان بیشتری را شامل می‌گردد، اقدام نماید.

معاون دادستان تأکید کرد: که با قید فوریت، ظرف مهلت حداکثر یک هفته مشکلات مرتبط با سرویس مدارس، آسیب‌شناسی و رفع شود؛ در غیر این صورت برخورد قانونی لازم با دستگاه خاطی به عمل خواهد آمد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.