صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه خود در شورای شهر می‌دانیم و از هر فکر و ایده‌ای در این زمینه حمایت می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در مراسم رونمایی از دیوارنگاره «از حماسه امروز تا حماسه فردا» گفت: گرامیداشت دفاع مقدس، فرصتی برای تجدید پیمان با افرادی است که جان خود را برای ایران فدا کردند

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»، افزود: حتی یکی از لوازم و ابزار حفظ قرآن هم قرائت و کتابت قرآن بوده است.

ناصحی خاطرنشان کرد: تمدن ما مدیون هنرمندانی است که اندیشه‌های بلند الهی را در قالب آثار هنری خلق کرده‌اند برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: یکی از هنر‌هایی که به‌شدت مورد توجه و اقبال نسل جوان بوده و هست، هنر نقاشی است و امروز عزیزان هنرمند ما اثر پرارزشی را خلق کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: هنرمندان شهر ما، عمر خود را برای ترسیم چهره شهدا بر در و دیوار شهر صرف کرده‌ و اکنون چهره ۴۰ شهید را به‌زیبایی ترسیم کرده‌اند و انسان از داشتن چنین‌همشهریان هنرمندی به خود می‌بالد. ضمن اینکه نحوه طراحی به لحاظ فکر و ایده بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این آثار، تأثیر خود را بر روان جوانان گذاشته و آرزوی آن‌ها را شهادت قرار داده و اکثریت جوانان ایران آرزوی شهادت در سر می‌پرورانند.

ناصحی خاطرنشان کرد: وظیفه خود در شورای اسلامی شهر را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانیم و از هر فکر و ایده‌ای در این زمینه حمایت می‌کنیم.

«آیین رونمایی از دیوارنگاره از حماسه دیروز تا حماسه امروز ویژه شهدای بی سیم چی» در هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور خانواده معزز شهدا، شهردار مشهد مقدس، اعضای شورای شهر، معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران شهری به انجام رسید. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.