صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون (۷ مهر ۱۴۰۳)، ۴۰۰ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در استان شناسایی شد و با توقیف آن‌ها، از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده است.

شاکررضا مریدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: سهم شرکت‌های صوری (شرکت‌های فاقد اعتباری مالیاتی یا کاغذی) شناسایی‌شده از مجموع شرکت‌های فعال استان بسیار اندک است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: بررسی‌های نهایی جهت تشخیص شرکت‌های صوری قطعی از مجموع شرکت‌های فاقد اعتبار مالیاتی شناسایی‌شده در استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور شکل‌گیری شرکت‌های فاقد اعتبار است که زیان‌های مالی فراوانی را به همراه دارند.

مریدی تأکید کرد: شرکت‌های فاقد اعتبار روی کاغذ بوده و هیچ فعالیت اقتصادی واقعی ندارند، اخلال در نظم اقتصادی جامعه ایجاد می‌کنند و مانع از شفاف‌شدن وضعیت اقتصادی می‌شوند، و با فروش فاکتور‌های فاقد اعتبار، اجرای نظام مالیات را با اختلال و فعالان اقتصادی را با چالش سرمایه در گردش روبه‌رو می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: اهمیت پدیده شرکت‌های صوری و فاقد اعتبار به گونه‌ای است که به استناد بند پنج ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، جرم‌انگاری شده و از طرفی فعالیت‌های آن‌ها بر اساس دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های مشکوک به پولشویی تلقی شده است.

مریدی گفت: شرکت‌های فاقد اعتبار پس از ثبت‌نام در نظام مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدام به فعالیت کرده و به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی در اقتصاد دامن می‌زنند. در این راستا بسیاری از شرکت‌ها که تمایل به پنهان‌کردن فعالیت خرید یا فروش خود دارند، به این شرکت‌های فاقد اعتبار مراجعه و اقدام به تهیه فاکتور فاقد اعتبار می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.