صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کودکان مشهدی میزبان آتش‌نشانان شدند + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۱۰۷۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کودکان یکی از مهدکودک‌های مشهد به مناسبت روز «آتش‌نشان»، از آتش‌نشانان تقدیر کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کودکان مهدکودک «نفیسه» به مناسبت ۷ مهر، روز ایمنی و آتش‌نشان، از آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۴۰ آتش‌نشانی تقدیر کردند.

آتشپاد دوم حسن نجمی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد، در جریان این برنامه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که باید مدنظر داشته باشیم، این است که والدین قبل از بروز حریق و حادثه، نکات ایمنی را به کودک خود آموزش داده باشند.

وی افزود: اگر کودک توانایی دارد می‌توان به او شماره‌های امدادی مانند شماره‌ آتش‌نشانی را آموزش داد و اینکه آدرس درستی از محل حادثه بدهد و نوع حادثه را برای آتش‌نشان اعلام کند. کودکان به هیج عنوان نباید مزاحم آتش‌نشانی نشوند، زیرا می‌تواند صدمات زیادی را به سایر شهروندان وارد کند.

نجمی بیان کرد: والدین حتماً حواسشان باشد وسایل خطرناک مانند وسایل نوک‌تیز، مایعات قابل اشتعال، موادی را که باعث آتش‌سوزی می‌شوند و وسایلی مانند کبریت و فندک را که کودک می‌تواند به تقلید از پدر و مادر خود با روشن‌کردن آتش و صرفاً برای کنجکاوی خانه‌ای را از بین ببرد، از دسترس کودک دور کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد: والدین نکات ایمنی را در تردد کودکان در راه‌پله‌ها رعایت کنند. والدین همچنین از فرستادن بچه کمتر از ۶ سال به حمام خصوصاً در حمامی که وانش پر از آب است که می‌تواند باعث آسیب جدی و خفگی وی شود، خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تنهاگذاشتن کودک در خانه می‌تواند عامل بروز حوادث یا حریق باشد. همشهریان با رعایت‌کردن نکات ایمنی خصوصاً درمورد کودکان، فرزندانی سالم تحویل جامعه می‌دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.