صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فلسفه دادگاه صلح کمک به تسریع سازش در پرونده است

  • کد خبر: ۲۹۱۳۶۴
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اعتبار و سرعت اجرا در کاهش اطاله دادرسی نقش مهمی دارند، گفت: فلسفه دادگاه صلح این است که کمک کند تا پرونده منجر به سازش شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام هادی صادقی درباره اینکه آیا اجرای قانون شورای حل اختلاف و تأسیس دادگاه صلح موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود یا خیر؟، گفت: بله از چند جهت موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود؛ یک اینکه در مسائل کیفری اصلاً کیفرخواستی نیاز نیست و تحقیقات به وسیله قاضی دادگاه صلح با کمک اعضای شورای حل اختلاف انجام می‌شود و خود نیز رای صادر می‌کند.

وی افزود: دوم اینکه دادگاه صلح فقط دو ماه فرصت برای شورای حل اختلاف می‌گذارد، در این دوره آنها تلاش می‌کنند تا به سازش برسند، و سوم اینکه در صورتی که سازش صورت بگیرد به سرعت برای اجرا اقدام می‌شود.

رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به اینکه اعتبار و سرعت اجرا در کاهش اطاله دادرسی نقش مهمی دارند گفت: فلسفه دادگاه صلح این است که کمک کند تا پرونده منجر به سازش شود، از این طریق هم جبران مافات پیش بینی خواهد شد و به سرعت امکان اجرایی شدن آنها هم فراهم می‌شود. گزارش اصلاحی صادره نیز اعتبار کامل دارد و مانند رای قضایی است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.