صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یازده شرکت هواپیمایی داخلی با هدف ایجاد اشتغال ناشنوایان، عملیات صفرشویی هواپیماها را به نیروی کار ناشنوا واگذار ‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، دوم تا هشتم مهرماه «هفته جهانی ناشنوایان» نام دارد؛ فدراسیون جهانی ناشنوایان امسال شعار روز جهانی ناشنوایان را این‌گونه تعریف کرده است: «زبان دست‌ها را بشنویم و درک کنیم».

به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان، آیین تکریم مسافران روز یکشنبه در ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد از سوی نیروی کار ناشنوایان و با حضور نمایندگانی از صنعت هوایی و سازمان بهزیستی برگزار شد.

سعید کاظم‌زاده، عضو هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های خدمات هوایی در حاشیه این مراسم گفت: با هدف استفاده از ظرفیت افرادی که معلول شنوایی هستند، از طریق عقد قرارداد با ۱۱ شرکت هواپیمایی، طی ۳ سال گذشته عملیات صفرشویی (Deep clean) هواپیما‌ها از طریق نیروی کار ناشنوا انجام می‌شود.

به گفته این فعال بخش هوایی، با ابتکار عمل انجام‌شده و طی آموزش این گروه از ناشنوایان با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، فرایند نظافت تخصصی ناوگان سبک و سنگین صنعت هوایی بدون استفاده از آب و با کمک محلول دانش‌بنیان نانو (تولید داخل) انجام می‌شود.

کاظم‌زاده توضیح داد: از اهداف مهم در عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی برای انجام عملیات صفرشویی، اشتغال‌زایی نیروی کار ناشنوا ابتدا در صنعت حمل‌ونقل هوایی و پرواز‌های داخلی فرودگاه مهرآباد و در آینده نزدیک، در صنعت دریایی و ریلی خواهد بود.

به گفته وی، در عملیات صفرشویی هواپیماها، خانم‌های ناشنوا اقدام به نظافت داخل کابین می‌کنند و آقایان بدنه هواپیما‌ها را شست‌وشو می‌دهند.

این فعال بخش هوایی همچنین از مکاتبه با یونسکو با هدف به‌کارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل‌ونقل دریایی، زمینی و هوایی در بعد بین‌الملل از جمله پرواز‌های خارجی خبر داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.