صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص آخرین اخبار در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، اظهار کرد: برابر با الحاقیه‌های جزء یک و دو از ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه، موضوع متناسب‌سازی بالاخره به تصویب رسید که در جزء یک مصوب شد که دولت بدهی‌های حسابرسی‌شده‌اش را به سازمان تأمین‌اجتماعی بپردازد و از محل پرداخت بدهی‌ها در جزء دو، متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی انجام شود.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد دولت، مبلغ ۱۳۰ همت مصوب شد، اما در الحاقیه جزء دو ماده ۲۸ برنامه هفتم توسعه، صرفاً موضوع غیرحداقل‌بگیران مطرح بود در حالی که بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان ما حداقل‌بگیر هستند. مکاتبات بسیاری داشتیم که با توجه به وضعیت معیشتی، حداقل‌بگیران مشمول متناسب‌سازی شوند و در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم که به ریاست آقای مخبر برگزار شد، موضوع متناسب‌سازی برای حداقل‌بگیران نیز انجام و مبلغی به عنوان علی‌الحساب برای همه واریز شد. لایحه دولت در قالب طرح دوفوریتی به مجلس ارسال شد، اما با توجه به شهادت شهید جمهور و تغییر و تحولات سیاسی کشور، رسیدگی به آن به تعویق افتاد. طرح دوفوریتی به لایحه تبدیل شد، اما هنوز قانون نشده است.

طبق قول آقای قالیباف، تا پایان مهرماه متناسب‌سازی محقق خواهد شد

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: طبق آخرین پیگیری‌ها، متناسب‌سازی در قالب طرح دوفوریتی در مجلس اعلام وصول شده است و امیدواریم با توجه به اینکه آقای قالیباف اعلام کردند که تا آخر مهرماه متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، محقق خواهد شد، به تصویب برسد. بلافاصله بعد از اینکه به تصویب برسد و احکام صادر شود، حقوق‌ها متناسب‌سازی شده و واریز می‌شود. طبق قول آقای قالیباف، تا پایان مهرماه متناسب‌سازی محقق خواهد شد.

پورموسی تأکید کرد: بعید است که حقوق مهرماه با اجرای طرح متناسب‌سازی پرداخت شود، اما اگر تصویب شود با فیش جداگانه‌ای واریز خواهد شد. به احتمال زیاد، حقوق مهرماه با اجرای متناسب‌سازی نخواهد بود.

وی افزود: برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ۳ میلیون تومان علی‌الحساب واریز کردند و دیگر هیچ، اما آخرین مرحله یعنی نوبت سوم واریز علی‌الحساب یک‌میلیون‌تومانی بازنشستگان لشکری و کشوری، اعتراض بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را به دلیل تبعیض، در پی داشت. دولت با محاسبات علی‌الحساب یک‌میلیون‌تومانی برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی موافقت کرده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، اما باید اعتبار تأمین شود. محاسبات انجام شده، اما هنوز پولی از سازمان برنامه‌و‌بودجه واریز نشده است.

دبیر کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص میزان حقوق با طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: باید بخش‌نامه صادر شود، اما برابر با مصوبه آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم برای حداقل‌بگیران علی‌الظاهر ۱۰ درصد از حداقل حقوق هر سال افزوده خواهد شد و سایر سطوح مزدی فرمول خاص خود را دارد. با ۱۰ درصد، دردی از بازنشستگان درمان نمی‌شود و مبالغ بسیار ناچیز است، اما مُسَکّن است.

پورموسی در نهایت اعلام کرد: در واقع به دنبال متناسب‌سازی نیستیم؛ اگر ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی به‌درستی اجرا شود و حقوق واقعی واریز شود، اصلاً به دنبال متناسب‌سازی نخواهیم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سیدی
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
تامین اجتماعی یه متناسب سازی جزئی من در اوردی در سال ۹۹ انجام و اینقدر این معادله متناسب سازی پیچیده بود حتی بزرگترین ریاضی دانان قادر به درک ان نبودند، چه برسه بازنشستگان و بعد ان گفتند که ۲۵ در صد انرا بعدا محاسبه میکنیم که اصلا این وعده محقق نشد و به گونه ای ماست مالی کردند. فیش های حقوقی امسال هم بیشتر ۵۰ بار کلمه متناسب سازی در آن ذکر شده ولی چیزی خبری نیست. چرا مثل ترکیه نمی آیند حقوق ها به دلار محاسبه کنند. مثلا حقوق ۵ سال پیش ما با قیمت دلار آنزمان حدود ۵۰۰ دلار بوده ولی حالا حدود ۲۰۰ دلار است و لذا از الکی میگویند امسال ۲۰ در صد افزایش حقوق دادند، حال آنکه حدود پنجاه در صد عملا با نرخ تورم به سال گذشته کاهش داشته و عملا این حقوق ها کفاف ۱۰ روز هزینه زندگی بازنشستگان را تامین نمی کند. بعلاوه دولت هر روز یه قشر از داخل و حتی خارج کشور در پوشش تامین اجتماعی قرار میده و هیچ پولی بابت آنها نمی پردازد. همانطوریکه نماینده های کارگری میگویند خود ۳ میلیون همت به تامین اجتماعی یه صندوق کاملا غیر دولتی بدهی دارد.
ناشناس
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
شش ماهه که فقط وعده و عید میدهید اما همه پوچ،کلی گویی میکنید وتبعیض فائل میشوید بین کارگران تامین اجتماعی و سایر بازنشستگان اگر شرف دارید طبق قانون خودتان که افزایش متناسب با تورم باید باشد اقدام کنید.و تبعیض هم قایل نشوید
امین رسولی مریوانی
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
در راههای کشور محدوده‌ای وجود دارد که نه شهرداری متولی آن است نه راهداری همیشه آن نقطه برف روبی نمی شود وبرای مرمت خیرین اقدام می کنند حالا متناسب سازی حقوق تامین اجتماعی جزو آن نقطه است برای استفاده از سرمایه تامین اجتماعی همه مدعی هستند ولی برای حقوق بازنشسته همه خود را به بیخیالی می زنند والسلام