صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی از اجرای آموزش‌های حین ازدواج در قالب طرح «پیوند ماندگار» برای ۵ هزار زوج مشهدی از ابتدای تابستان امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام عماد دخانی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: طرح پیوند ماندگار بر اساس یک تفاهم‌نامه شش‌جانبه بین دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان و دادگستری خراسان رضوی از ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ به اجرا درآمد.

وی هدف از این طرح را ارائه خدمات و آموزش‌های حین ازدواج به نو مزدوجین به منظور استحکام بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: در فاز اول با توجه به ثبت سالانه ۲۲ هزار ازدواج در مشهد، این طرح برای نو مزدوجین مشهدی به اجرا درمی‌آید و در فاز دوم کل استان را با سالانه ۴۵ هزار نو مزدوج تحت پوشش قرار می‌دهیم.

به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، زمانی که زوجین برای ثبت ازدواج به محضر مراجعه می‌کنند، به مراکز بهداشت ارجاع می‌شوند و در آنجا می‌توانند انتخاب کنند که از این خدمات حین ازدواج در دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس یا شهرداری مشهد استفاده کنند.

حجت‌الاسلام دخانی خاطرنشان کرد: نو مزدوجین در این طرح مورد پشتیبانی یک تا سه‌ساله مراکز مذکور قرار می‌گیرند. در آستان قدس این طرح تحت عنوان «زندگی به سبک رضوی» و در شهرداری مشهد تحت عنوان طرح «با هم» یا باشگاه اجتماعی همسران مشهدی اجرا می‌شود.

وی از ارتباط مداوم مربی‌ها و مشاوران طرح با نو مزدوجین خبر داد و گفت: از ۳۱ خرداد تا امروز (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) بیش از پنج هزار زوج مشهدی از خدمات طرح «پیوند ماندگار» بهره‌مند شده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.