صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ویژه‌برنامه شهادت پرچم‌دار جبهه مقاومت و دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این ویژه‌برنامه با قرائت زیارت امین‌الله و عرض ارادت زائران و مجاوران به محضر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت شهید پرداخت و عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیسم کرد و عاقبت در این راه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: این مجاهد نستوه در سخت‌ترین شرایط، مسئولیت دبیرکلی حزب‌الله را بر عهده گرفت و در مدت سی‌ودو سالی که این مسئولیت را بر عهده داشت در ابتدا جنوب لبنان را از وجود اسرائیلی‌ها پاک‌سازی کرد و سپس در جنگ ۳۳روزه، ضربات مهلکی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه سید حسن نصرالله مایه فخر و مباهات دنیای تشیع بود، اظهار کرد: پس از شهادت این بزرگ‌مرد، حتی کسانی که از نظر اعتقادی به او نزدیک نبودند نیز بر مظلومیت او گریستند و خون او جان تازه‌ای به جریان مقاومت بخشید.

واعظ شهیدی خاطرنشان کرد: هرچند ضایعه فقدان این مجاهد نستوه برای امت اسلام بسیار سخت و جانکاه است، ولی باید توجه داشت عزت اسلام و مسلمانان از همان ابتدا در پرتو جهاد، ایثار و شهادت بوده و این روال تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است این مراسم با حماسه‌خوانی مداح و مرثیه‌سرای اهل‌بیت(ع)، میثم مطیعی و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) با نوای ابوطالب خالق‌پور و رضا قانع همراه بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.