صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با ایجاد کمیسیون ویژه بانوان و خانواده نشان داد که خانواده‌محوری یکی از سیاست‌های مهم این دوره مدیریت شهری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به‌دلیل اهمیت جایگاه بانوان و خانواده در جامعه، یکی از مسائلی که در مدیریت شهری مورد‌توجه ویژه دوره ششم شورای اسلامی شهر قرار دارد، برنامه‌ریزی مدون، ایجاد ساختار و فراهم‌کردن زیرساخت‌هایی است که بتواند نه‌تن‌ها کمبود‌های سنوات گذشته را جبران کند، بلکه با ریل‌گذاری در دوره‌های بعدی شورای اسلامی شهر نیز کارآمد و مستمر باشد.

در‌همین‌راستا، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره ضرورت ایجاد این کمیسیون بیان کرد: شورای ششم با ایجاد کمیسیون ویژه بانوان و خانواده نشان داد که خانواده‌محوری یکی از سیاست‌های مهم این دوره مدیریت شهری است. این کمیسیون برای اولین بار در کشور ایجاد و سیاست‌گذاری‌هایی درراستای اقدامات اجرایی آن نیز تدوین شده تا بتوانیم با فراهم‌سازی ردیف‌های اعتباری، این سیاست‌ها را اجرایی کنیم.

ایجاد مطالبه‌گری و هم‌صدایی در حوزه زنان

فاطمه سلیمی افزود: اقدامات در سه بخش ساختار و برنامه و بودجه، سخت‌افزار و نرم‌افزار تقسیم‌بندی شد. در بخش سخت‌افزار‌ها به مسائل زیرساختی مرتبط با ایجاد فضای مناسب شهری برای بانوان و خانواده پرداختیم. این ضرورت وجود داشت که با تعریف ساختار و برنامه و بودجه، این برنامه‌ها به‌صورت منسجم‌تر پیگیری و اجرایی شوند.
وی ادامه داد: از‌سوی‌دیگر تلاش کردیم که در شهر نیز هم‌صدایی در حوزه مطالبه‌گری و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده را در دستور‌کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در‌همین‌راستا تلاش کردیم تا در حوزه‌های مختلف نظیر شورای اجتماعی محلات شهرداری، امور مساجد و هیئت‌امنای آن، کانون‌های فرهنگی و هنری که ساختار مجزایی با امور مساجد دارد، این زمینه فراهم شود که حتما یک عضو خانم حضور داشته باشد و در آیین‌نامه این موضوع لحاظ شود که در دوره‌های بعدی شورای اسلامی شهر نیز ریل‌گذاری برای استمرار این موضوع وجود داشته باشد. سلیمی بیان کرد: این ساختار‌ها ایجاد شد که در حوزه شهرداری، مدیریت شهری، حوزه‌های مردمی، انجمن‌ها و... حضور بانوان پررنگ‌تر شود.

اقدامات زیرساختی در کمیسیون بانوان و خانواده

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به اقدامات زیرساختی برای بانوان در شهر پرداخت و گفت: به نظر می‌رسید که در گذشته ادراکی از کمبود در بحث زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در شهر وجود نداشته است؛ البته نه به این معنی که اقدامی انجام نشده باشد، اما لازم بود که اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.

سلیمی با بیان اینکه ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های ویژه بانوان یکی از اقدامات ویژه دوره ششم شورا در شهر بود، اظهار کرد: در این دوره کلید چندین پارک جدید برای بانوان زده شد که پارک کوهسنگی و وکیل‌آباد به‌طور‌کامل نهایی شد و برخی پارک‌ها مانند طرق، نصرت و بوستان کرامت و جهان‌شهر در حال ساخت است. با این نگاه که به حاشیه شهر نیز توجه ویژه داشتیم و تلاش کردیم که توزیع امکانات در‌این‌زمینه نیز متوازن باشد.

بهسازی پارک‌های قدیمی برای بانوان

وی ادامه داد: در موضوع پارک‌های قدیمی که به‌دلیل متراژ پایین، کمبود فضا وجود داشت یا کمبود تجهیزات مطرح بود، بهسازی تجهیزات و اقداماتی درراستای توسعه انجام شد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد درباره اقدامات زیرساختی برای ورزش بانوان نیز گفت: علاوه بر سوله‌های ورزشی، زمین‌های ورزشی، زمین‌های روباز و ایجاد فضایی برای ورزش بانوان در سطح پارک‌ها، اقداماتی در حال انجام است. در‌زمینه تأمین کمبود تجهیزات ورزشی برای برخی سالن‌ها نیز اقداماتی در حال انجام است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.