صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات ارائه‌شده مدارس استثنایی کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدامیر شوشتری در بازدید از پیش‌دبستانی امام‌رضا (ع) که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان صورت گرفت، افزود: همکاران ما در آموزش استثنایی زحمات بسیاری می‌کشند و در این مسیر حمایت‌هایی از سازمان‌های دیگر مانند شهرداری و استانداری ارائه می‌شود.

۸ مدرسه برای کودکان دارای اختلال شنوایی

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان‌رضوی نیز در جریان این بازدید گفت: کودکان دارای اختلال شنوایی در هشت مدرسه، از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در استان مشغول به تحصیل به روش شنیداری-کلامی (AVT) هستند. جواد روحانی اظهار کرد: در خراسان‌رضوی تاکنون ۸هزارو۸۰۰ نفر ثبت‌نامی در سامانه «سیدا» داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته رشدی درخورملاحظه است و حدود ۱۴۰۰کلاس برای این دانش‌آموزان مهیا شده است و از این تعداد نزدیک به هشتصد دانش‌آموز با اختلال شنوایی هستند.

۳۰۰ میلیون تومان؛ هزینه کاشت حلزون

وی با اشاره به اینکه هزینه کاشت حلزون بیش از ۳۰۰میلیون تومان است که حدود ۲۰تا۳۰ میلیون تومانش را خانواده‌ها پرداخت می‌کنند و بیشتر این هزینه از طریق دولت فراهم می‌شود، اظهار کرد: در کشور حدود ۸۷هزار دانش‌آموز استثنایی محصل در مدارس ویژه داریم که سهم خراسان‌رضوی حدود ۹هزار نفر در مدارس ویژه و ۲هزارو۵۰۰نفر در مدارس عادی به شیوه تلفیقی-فراگیر است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.