صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس جمهور در امور مجلس از تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به معاهده مراکش برای تسهیل دسترسی افراد نابینا و کم بینا در دولت خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «شهرام دبیری» از ارسال لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به معاهده مراکش برای تسهیل دسترسی افراد نابینا، کم بینا یا دارای دیگر معلولیت‌های خوانشی به آثار منتشره» به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی درباره اهمیت این لایحه، گفت: به منظور کاهش مشکلات افراد دارای اختلالات بینایی یا دیگر ناتوانی‌های خوانشی برای دسترسی به آثار منتشر شده و دستیابی به فرصت‌های برابر برای این افراد با افزایش تعداد آثار با اشکال دسترس‌پذیر و نیز بهبود توزیع چنین آثاری، دولت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده فوق را برای انجام تشریفات قانونی مربوط، تقدیم مجلس شواری اسلامی کرده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: در این لایحه ضمن حمایت از حق نشر به عنوان انگیزه و پاداشی برای آفرینش‌های ادبی و هنری، دولت محدودیت‌ها و استثنائاتی را در قوانین داخلی ناظر بر حق نشر، جهت در دسترس قرار دادن آثار منتشر شده برای افراد دارای اختلالات بینایی یا دیگر ناتوانی‌های خوانشی فراهم خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند ساده اما سیاسی
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
الان که باید به خاطر دیپلماسی ذلت و سیگنال ضعف دادنشون و به کشتن دادن سید حسن توسط مجلس استیضاح بشن وقت مجلس رو با این لایحه های غیرفوری می گیرند ...