صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی از وصول بیش از ۱۰۹ هزار میلیارد ریال مالیات از محل کتمان درآمد‌ها و جرائم در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز شاهین مستوفی با اشاره به عزم این سازمان جهت وصول درآمد‌های مالیاتی از طریق مبارزه قاطع با فرار مالیاتی گفت: افزایش درآمد‌های مالیاتی در نظام مالیاتی کشور بدون فشار به مؤدیان موجود و بخش‌های مولد و از طریق مقابله جدی با فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید صورت گرفته است.

مستوفی با اشاره به مالیات‌های وصول شده از محل کتمان درآمد‌ها و جرائم وصولی موضوع ماده (۱۹۲) قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: در شش ماه ابتدایی سال جاری به میزان بیش از ۱۰۹ هزار میلیارد ریال نیز از این بخش درآمد‌های مالیاتی وصول شده و همچنین نزدیک به شش هزار برگ تشخیص به مبلغ ۵۸ هزار میلیارد ریال و بیش از دو هزار برگ قطعی به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۲۵۵ مورد اجرای بازرسی مالیاتی صورت گرفته است، اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات، یک هزار و ۴۸۴ شرکت در فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی، درج و یک هزار و ۶۷۸ مؤدی مشکوک شناسایی شده است.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۳ هزار گزارش مردمی در حوزه فرار مالیاتی دریافت شده است، گفت: در این راستا بیش از دو هزار و ۴۰۰ بازدید میدانی از محل فعالیت اشخاص مشکوک صورت گرفته که منجر به شناسایی ۴۵۱ فرد فاقد پرونده مالیاتی شده است و ۷۶۲ مورد از گزارش‌ها نیز در مرحله درخواست استعلام تراکنش بانکی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با پولشویی و بررسی گزارش‌های موارد مشکوک، اطلاعات ۴۴۲ مودی از ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور دریافت و به مرکز اطلاعات مالی ارسال شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.