صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی و مشاور حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: در عصر کنونی، بازیابی هویت غنی دینی و انقلابی جامعه، از طریق داستان‌نویسی به عنوان ابزاری مؤثر و خلاقانه، امری ضروری به شمار می‌رود.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، ابراهیم زره‌ساز در نشست خبری چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی که امروز (۱۲ مهر ۱۴۰۳) در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، بیان کرد: در حوزه داستان کودک، من به عنوان کسی که مدتی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کرده‌ام، شاهد چالش‌های متعددی که کودکان با آن‌ها روبه‌رو هستند، بوده‌ام و این موجب شده تا این مسائل در بین هنرمندان و مخاطبان عام نیز حس شود.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی ایران اسلامی، بازیابی هویت غنی دینی و انقلابی‌مان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا برگزاری چنین‌رویدادهایی به‌ویژه جشنواره‌های موضوعی، یکی از مسیرهای اصلی برای تقویت هویت ما محسوب می‌شود و جشنواره داستان حماسی به نسل امروز کمک می‌کند تا با تاریخ غنی و دینی خود آشنا شود.

مشاور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی همچنین اشاره کرد: ما به عنوان یک جامعه در جهان اسلام، دارای ویژگی‌های هویتی بی‌نظیری هستیم که باید به نسل‌های آینده منتقل کنیم. آثار مکتوب از جمله شاهنامه فردوسی و قرآن کریم، منابع غنی از داستان‌ها و درس‌های آموزنده هستند که می‌توانند به گسترش آگاهی جامعه کمک کنند.

زره‌ساز در ادامه گفت: ادبیات به عنوان پایه هنرهای هفت‌گانه، نقش کلیدی در هر رشته هنری دارد. جشنواره داستان حماسی به دلیل غنای محتوایی‌ در این زمینه بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: در دو سال اول، شاید ناشران کمتری با این فضا ارتباط برقرار می‌کردند، اما اکنون با توجه به آثار خروجی جشنواره، این وضعیت تغییر کرده است.

زره‌ساز با اشاره به تاریخ برگزاری اختتامیه تصریح کرد: مراسم اختتامیه در روز یکشنبه، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ (هفتم اکتبر) ساعت ۱۸ در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای گرامیداشت شهید بزرگوار سیدحسن نصرالله در نظر گرفتیم و در تلاش هستیم که داستان‌نویسان برجسته‌ای را که در محور مقاومت فعالیت می‌کنند، شناسایی نماییم.

وی در پایان، تأکید کرد: این جشنواره فرصتی برای پشتیبانی از آثار داستان‌نویسان خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.