صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در مراسمی با حضور معاون دادستان خراسان رضوی، پویش مدادرنگی ۳ با حمایت از ۲ هزار کودک بازمانده تحصیل و کودک کار به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نیره عابدین زاده، سرپرست مجتمع شوق زندگی در مراسم اختتامیه پویش مداد رنگی ۳ در جمع اصحاب رسانه و نیکوکاران این پویش اظهار کرد: کودکان به چند دلیل از  تحصیل باز می‌مانند؛ نداشتن مدارک هویتی، اختلافات والدین، مسائل اقتصادی که یا کودک درحال کار است یا به دلیل ضعف مالی خانواده امکان ادامه تحصیل ندارد.

او گفت: اگر این کودک مورد توجه قرار نگیرد ممکن است به نتیجه دلخواهمان نرسیم و شایسته است خیران پوشش تحصیلی را تا یکسال آینده داشته باشند. پویش مدادرنگی ایجاد انگیزه برای خانواده‌های کم بضاعت شد تا کودکان خود را به مدرسه بفرستند و این اتفاق خلا روانی کودکان را برطرف و اگر هدفمان این باشد این کودکان بورسیه شوند به هدف نهایی خود خواهیم رسید.

سعید کاظمی، مدیر بنیاد نیکوکاری عماد و دبیر اجرایی پویش مدادرنگی از ایجاد بانک اطلاعاتی برای ضابطه‌مند شدن کمک‌های تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: این پویش، تحت نظارت قوه قضاییه و با همکاری آموزش پرورش ناحیه۵، کمیته امداد و بهزیستی برگزار شد و حمایت‌های بی دریغ اهالی ورزش و رسانه به آن رونق بخشید.

کاظمی از برگزاری پویش نان و مهر در راستای تامین وعده غذایی دانش آموزان با پوشش بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آینده خبر داد.

وی یادآور شد: در پویش مداد رنگی ۲ هزار بسته تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار اهدا شد و حمایت‌های تحصیلی از تعدادی از کودکان نخبه این پویش به صورت ویژه و بورسیه ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه پویش مدادرنگی ۳ که در مجتمع شوق زندگی برگزار شد به ۵۰ کودک کار  به صورت نمادین بسته‌های تحصیلی اهدا شد؛ این پویش ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مشهد را تحت پوشش قرار داده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.