صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس بخش پیوند مغز استخوان مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه، از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: اهدای سلول‌های بنیادی کودک هفت‌ساله به خواهر دوسال‌ونیمه‌اش، جانی دوباره به او بخشید.

به گزارش شهرآرانیوز، علی قاسمی گفت: در سیصدوپنجاه و چهارمین پیوند مغز استخوان به روش آلوژن بر روی یک کودک ۲.۵ ساله مشهدی که از بیماری اختلال عصبی رنج می‌برد در بخش پیوند مغزاستخوان بیمارستان منتصریه مشهد انجام شد و حال عمومی این کودک خوب است.

وی افزود: در پیوند آلوژن بیمار سلول‌های بنیادی را از یک اهدا کننده دریافت می‌کند. سلول‌های بنیادی از فردی (دهنده) گرفته می‌شود که از نظر سیستم HLA دقیقا با بافت بیمار همخوانی دارد و بهترین دهنده اغلب یک خویشاوند نزدیک بیمار است، مانند خواهر یا برادر که بیشترین شانس موفقیت را دارد.

رئیس بخش پیوند مغز استخوان مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه با اشاره به اینکه این مرکز در سال ۹۱ در بیمارستان منتصریه راه اندازی شد و جزو ۵ مرکز اول پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور محسوب می‌شد، بیان کرد: این مرکز در حوزه پیوند مغز استخوان کودکان از نظر تنوع پیوند نیز جزئ سومین مرکز پیوند در کل کشور محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.