صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۲۶۰۹
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
تالار مجازی بورس (IRVEX) سامانه‌ای آموزشی برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس است که در قالب شبیه‌سازی خرید و فروشِ سهام و سایر اوراق بهادار از جمله واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آپشن ها و غیره در فضای مجازی طراحی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تالار مجازی بورس (IRVEX) سامانه‌ای آموزشی برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس است که در قالب شبیه‌سازی خرید و فروشِ سهام و سایر اوراق بهادار از جمله واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آپشن‌ها و ... در فضای مجازی طراحی شده است.

کاربران این سامانه بدون هیچ‌گونه مبادله پولی و ریسک، سرمایه‌گذاری با مختصات واقعی را در بازار سرمایه از طریق آموزش، مسابقه و آزمون و خطا فرا می‌گیرند و با معامله و رصد لحظه‌ای میزان بازدهی سرمایه‌گذاری و مقایسه رتبه خود با سایر کاربران تالار، از میزان سود و زیان و کارآمدی استراتژی معاملاتی خود مُطلِّع می‌شوند.

این سامانه پیش از این هم در بازار سرمایه فعال بوده، اما سال‌های قبل فعالیت آن به‌دلیل بروز برخی مشکلات فنی و ضعف پشتیبانی در بروز رسانی‌ها متوقف شد.

این شرکت با برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و بروزرسانی ابزار‌ها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.

تالار مجازی بورس جدید به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای کاربران ایران، عمان، عراق، سوریه، قطر و ... ارائه می‌شود و امکان اتصال آن به بورس‌های منطقه‌ای نیز در فاز بعدی فعال می‌شود که گام مهمی در راستای آشناسازی سرمایه‌گذاران منطقه برای ورود به بازار بورس ایران است.

 با توسعه بازار و ایجاد ابزار‌های معاملاتی جدید در بورس‌های اوراق بهادار و کالایی، طی سال‌های اخیر امکان معامله آموزشی این ابزار‌ها نیز در سامانه جدید دیده شده است.

با تحول اساسی در رابط کاربری سامانه و بروز رسانی ابزار‌ها و وجود مسابقات آموزشی گوناگون در سامانه، امید می‌رود استقبال مخاطبان داخلی و خارجی از سامانه بسیار چشمگیر باشد.

منبع: روابط عمومی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.