صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حامیان نخست‌وزیر پیشین پاکستان در اسلام‌آباد و با وجود مسدود بودن راه‌ها و استفاده پلیس از گاز اشک‌آور راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، هزاران نفر از اعضای حزب تحریک انصاف پاکستان در اسلام‌آباد، پایتخت این کشور و در حمایت از عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده و رهبر این حزب، راهپیمایی انجام دادند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس نیز با آنها روبرو شد و از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و معترضان هم که شعار‌هایی در حمایت از عمران خان سر می‌دادند، کپسول گاز اشک‌آور را به سمت پلیس ضد شورش پرتاب می‌کردند.

معترضان به رهبری «علی امین گانداپور» سر وزیر ایالت خیبرپختون‌خوا در این راهپیمایی حضور داشتند. وی بعدا به دفتر حزب در اسلام‌آباد رفت و نیرو‌های پلیس به آنجا حمله و ده‌ها نفر از اعضای حزب را دستگیر کردند.

حزب تحریک انصاف پاکستان در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «نیرو‌های ویژه پاکستان به دفتر حزب حمله کرده و در اقدامی خشن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند. این استفاده بی‌شرمانه از قدرت است و نگرانی‌هایی درباره بی‌قانونی در پاکستان را یادآور می‌شود.»

در جریان این راهپیمایی در اسلام‌آباد، سرویس اینترنت در این شهر و همچنین راولپندی برای دومین روز متوالی قطع بود و پلیس تمامی ورودی‌ها به پایتخت را از خیبرپختون‌خوا و راولپندی مسدود کرد.

حزب تحریک انصاف پاکستان خواستار آزادی عمران خان و همچنین استقلال قوه قضایی و اجرای قانون اساسی است. عمران خان ۷۲ ساله در زندانی در راولپندی به اتهام فساد و تروریسم حبس است، اما اتهامات وارده را نمی‌پذیرد.

در این میان، وزیر کشور پاکستان نیز اعلام کرد در نتیجه درگیری‌ها بین پلیس و حامیان عمران خان که در اسلام‌آباد به وقوع پیوست، بیش از ۸۰ مامور پلیس زخمی شدند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.