صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پنج مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۲۸۲۴
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اخیراً پنج مصوبه در خصوص دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده که یکی از این بند‌ها به‌کارگیری دانشجویان نخبه و دیگری جذب استعداد‌های برتر در دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: عزاداری با کار و تلاش و پیشرفت منافاتی ندارد، زیرا عزاداری ما حسینی است. تاریخ معاصر ایران و جهان را خوب بخوانید، استعمار انگلیس علیه هندوستان را نیز بخوانید، چراکه زبان فارسی را به حاشیه کشاند و در کشور‌های اسلامی تفرقه ایجاد کرد، همچنین تجزیه مناطق اسلامی توسط استعمار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ اسرائیل و غزه یکی از کشور‌های معروف به روسیه رفت تا موشک بخرد، در حالی که همین کشور‌ها با صدام متعهد شده و به کشور ما حمله کردند، عنوان کرد: در این جنگ بچه‌های دبیرستانی حضور پیدا کردند و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند. ما دارای کمبود‌هایی بودیم، اما امروز با یک اشاره، صهیونیست را موشک‌باران می‌کنیم که این نشانگر اقتدار موشکی و پدافندی ما و مرهون رهبر انقلاب و شهدا است.

خسروپناه بیان کرد: در گذشته تحریم آنقدر گسترده بود که در برخی از عملیات‌ها لباس‌های نظامی موجود نبود و زنجیر برای بستن پلاک‌ها نداشتیم. قدر اقتدار امروز را بدانید؛ اقتدار نظامی، موشکی، تسهیلاتی، ناو‌ها و ماهواره افزایش پیدا کرده که مرهون رهبر فرزانه انقلاب هستیم. رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی را با موشک بالستیک تهدید می‌کند. اگر الان اقتدار موشکی داریم، حاصل تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی بوده، زیرا همه این اوامر به پشتیبانی علم و فناوری صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشجویی که در دانشگاه درس می‌خواند محصول مدارس و آموزش و پرورش ماست و معلمان محصول دانشگاه فرهنگیان هستند. اقتدار علم و فناوری امروز یک ساحت دارد و آن ساحت نظامی است. جایگاه معلم و تعلیم و تربیت جایگاه جدی در جمهوری اسلامی بوده و دانشگاه فرهنگیان قطب تعلیم و تربیت کشور است. این دانشگاه یک دانشگاه در عرض دانشگاه‌های دیگر نیست، بلکه قطب تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت کشور باید حکمت‌محور و خردورزانه باشد، تصریح کرد: حکمت گوهر رسالت انبیاست. اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان بوده و اخیرا پنج مصوبه در خصوص دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است. یکی از این بند‌ها به‌کارگیری دانشجویان نخبه و دیگری به‌کارگیری جذب استعداد‌های برتر در دانشگاه فرهنگیان است.

خسروپناه ادامه داد: همان‌طور که اولویت ما در دولت شهید رئیسی تعلیم و تربیت بوده، اکنون نیز در دولت آقای پزشکیان ادامه دارد. هیئت مرکزی دانشگاه فرهنگیان مستقل و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است. اگر هر کسی در مسیر تمدن توحیدمحور با نگاه توحیدی قدم بردارد، خدا به آن اخلاص می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.