صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

راه تشخیص زعفران تقلبی در بازار چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۲۸۵۹
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش قیمت زعفران یک عده برای سودجویی رو به فروش زعفران تقلبی با قیمت‌های پایین آورده اند.

غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره تشخیص زعفران تقلبی در بازار و فروش آن تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت زعفران یک عده برای سودجویی رو به فروش زعفران تقلبی با قیمت‌های پایین آورده اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تقلب راهکار ساده‌ای وجود دارد که نیاز است اطلاع رسانی در آن انجام شود. خریدارانی که قصد خرید زعفران را دارند، زعفران‌هایی بخرند که دارای نشان استاندارد داشته باشد.



میری افزود: سود جویان با عرضه زعفران ارزان قیمت به دنبال جذب مصرف کننده هستند که این خود یک راه دیگر برای تشخیص زعفران تقلبی است و مسلما وقتی قیمت روز زعفران در بازارمشخص است قیمتی پایین‌تر از آن توجیهی برای فروش ندارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: متاسفانه بازار فروش زعفران در همه جا برقرار است و مردم عادی به واسطه یک رابطه‌ای بستر فروش این دسته زعفران بی کیفیت و تقلبی را با قیمت ارزان بر قرار می‌کنند. قطعا مقصر مردم هستند که تنها با در نظر گرفتن قیمت ارزان زعفران این محصول را از شخصی و از هرجایی خرید می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم باید زعفران بخرند که نشان استاندارد داشته باشد، که اگر گران و بی کفیت بود قابل پیگیری باشد، مسلما در کنار مقصر بودن مردم برای خرید این دسته زعفران‌ها باید جلوی تولید کننده این دسته محصولات هم گرفته شود.

به گفته نایب رئیس شورای ملی زعفران، راه تشخیص زعفران بسیار سخت است و افراد معمولی نمی‌توانند تشخیص دهند یعنی اگر ماده رنگی و شیمیایی هم داشته باشد به واسطه عطر زعفرانی که به آن اضافه شده قابل تشخیص نیست.

میری افزود: زعفران‌هایی نشان استاندارد دارند به این شکل است وقتی خرید زعفران از کشاورز انجام مسی شود چندین ازمایش کیفیت بروی آن انجام می‌شود وحتی مهندسین کنترل کیفی که نمایندگان اداره استاندارد هستند بر تولیدنظارت دارند در نتیجه امکان اینکه زعفران بی کیفیت در آن توزیعش انجام شود بسیار کم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.