صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برآورد تولید ۸ میلیون تن مرکبات برای سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۲۹۵۸
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با احتساب مصرف داخل، با مازاد محصول روبه‌رو هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر یاوری در این باره تصریح کرد: قیمت سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی و خیار به عنوان قوت اصلی مردم نوسانی نداشته است.

او قیمت هر کیلو سیب‌زمینی را ۱۲ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو پیاز شیری و قرمز ۱۲ تا ۲۰ هزارتومان، گوجه‌فرنگی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، خیار رسمی ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان و خیار گلخانه ۲۸ تا ۳۵ هزارتومان است.

یاوری ادامه داد: وزارت جهاد به عنوان متولی تولید، با احتساب میزان مصرف، مابقی محصول را باید صادر کند تا بازار به تعادل برسد. به عنوان مثال در خصوص سیب‌زمینی، ۷۰۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم، افزود: نرخ کنونی هر کیلو انار ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، نارنگی ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، لیموشیرین ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان و سیب پاییزه ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان است که حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.

او تولید سیب‌درختی را ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال، ۷ تا ۸ میلیون تن مرکبات تولید شود که با احتساب مصرف داخل، با مازاد محصول روبه‌رو هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.