صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا می‌توان سقف قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد؟

  • کد خبر: ۲۹۳۰۷۸
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: نرخ طلا، گرمی ۴ میلیون تومان، با توجه به قیمت‌ها و تورم منطقی است، اما حباب جهانی اکنون، روی این نرخ قرار دارد.

یوسف تقی‌زادگان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درباره پیش‌بینی نرخ طلا با توجه به تنش‌ها در منطقه تصریح کرد: با توجه به اینکه این روز‌ها اسرائیل تهدید به حمله می‌کند و جرئت حمله هم ندارد، امروز (۱۶ مهر ۱۴۰۳) شاهد کاهش قیمت طلا هستیم. سکه هم به‌نسبت خودش، امروز کاهش داشته است. اونس جهانی هم باوجود روند کاهشی که داشت، دوباره به حالت قبل برگشت.

وی با بیان اینکه تنش‌های منطقه‌ای، هم بازار جهانی و هم بازار داخلی را تحت تأثیر قرار داده است، درباره پیش‌بینی سقف افزایش قیمت طلا تا پایان سال تصریح کرد: متأسفانه اکنون در شرایطی قرار داریم که نمی‌توان همانند سال‌های گذشته پیش‌بینی نسبتاً درستی از سقف افزایش قیمت داشت و فضای سیاسی حاکم و تهدیدات کشور‌ها درخصوص یکدیگر، اوضاع پیش‌بینی را کمی سخت می‌کند.

وی افزود: اما به نظرم این نوسانات کنونی در بازار طلا و ارز مقطعی است و به‌زودی روند کاهشی قیمت حاکم می‌شود. دلار در روز گذشته، به ۶۴ هزار تومان هم رسید که قطعاً کاهش می‌یابد که به‌تبع آن، طلا هم کاهش می‌یابد. اما در مجموع نمی‌توان پیش‌بینی برای بلندمدت داشت؛ چراکه اکنون، شرایط خاصی در منطقه حاکم است.

وی ادامه داد: نرخ طلا، گرمی ۴ میلیون تومان، با توجه به قیمت‌‌ها و تورم منطقی است، اما حباب جهانی اکنون، روی این نرخ حاکم است.

تقی زادگان درباره قوانین جدید برای معاملات طلا و جواهر و سکه مبنی بر اینکه همه واحد‌های صنفی هنگام فروش هرگونه طلا، جواهر، سکه و طلای آب شده و به ویژه در مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان باید خریدار را با «رؤیت اصل مدارک شناسایی» احراز هویت کنند و تصویر کارت ملی خریدار را به مدت حداقل ۵ سال نگه دارند. مشخصات خریداران و فروشندگان نیز همزمان باید در «سامانه جامع تجارت» ثبت شود یادآور شد: این قانون را نمی‌تواند جدید عنوان کرد، چون از گذشته هم واحد‌های صنفی منوط به رعایت این قانون و رویت کارت ملی کسی که قصد فروش طلا را دارد و هم  مطابقت با فاکتور باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.