صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رادیو صبا به سراغ هوش مصنوعی می‌رود

  • کد خبر: ۲۹۳۸۵۶
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
مدیر رادیو صبا به پخش برنامه‌ای جدید با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا افتخاری درباره نظرسنجی این شبکه رادیویی نسبت به برنامه‌های روی آنتن توسط مردم گفت: تلاش ما این بود که نسبت به برنامه‌های حال حاضر آنتن نوعی نظرسنجی داشته باشیم و ببینیم نظر تخصصی خود شبکه و مدیران چیست و چقدر با رای مردم نسبت به برنامه‌ها تفاوت دارد تا برای برنامه‌های در حال پخش برای آبان تصمیم بگیریم.

وی اضافه کرد: نوعی دسته بندی برای برنامه‌ها صورت گرفت که برنامه‌های زنده، تولیدی و … مورد مقایسه قرار گرفتند. برخی از برنامه‌ها را مثلاً مردم دوست داشتند، اما متخصصان ما ارزیابی پایین تری از برنامه داشتند یا برعکس. آن جایی که هم مردم به برنامه‌ای رای منفی داده بودند و هم متخصصان ارزیابی منفی داشتند برنامه‌ها از کنداکتور حذف شدند.

مدیر رادیو صبا درباره برنامه‌های مورد علاقه مردم توضیح داد: مردم بیشتر برنامه‌های تعاملی و طنز را دوست داشتند، تعاملی از حیث اینکه می‌توانستند مشارکت بیشتری در برنامه‌ها داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از برنامه‌های جدید شبکه با استفاده از هوش مصنوعی بیان کرد: برنامه‌ای داریم که فکر می‌کنم جزو اولین اتفاقاتی است که با این ترکیب در صداوسیما جلو می‌رود. در این برنامه یک مجری داریم و یک مجری هم به صورت هوش مصنوعی حضور دارد و مجری اصلی برنامه نظر هوش مصنوعی را درباره سوژه‌ها و موضوعات مختلف روز می‌پرسد.

افتخاری در پایان عنوان کرد: این برنامه فضایی گفتگو محور و موضوعی دارد و، چون تولیدی است تهیه کننده برای هر قسمت، موضوعات و سوالات را به هوش مصنوعی می‌دهد و براساس همان محتوا هم جواب هایش در برنامه ارائه می‌شود. از آن جایی که می‌خواهیم صدای هوش مصنوعی را هم در برنامه بشنویم این صدا براساس ویژگی‌های هوش مصنوعی تعریف می‌شود از این رو شاید روی صدا کمی هم کار شود و به نوعی اگزجره باشد تا مخاطب بفهمد هوش مصنوعی دارد، جواب می‌دهد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.