صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تایباد و مرز‌های شرقی کشور میزبان نخستین گروه از درنا‌های خاکستری شده‌اند

  • کد خبر: ۲۹۳۸۶۳
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد گفت: این شهرستان و مرز‌های شرقی کشور میزبان نخستین گروه از درنا‌های خاکستری شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یوسف اربابی اظهار کرد: دشت‌های کاریز تایباد و کشتزار‌های نوار مرزی از بهترین زیستگاه‌های پرندگان به ویژه پرندگان شکاری و تنها زیستگاه درنای خاکستری در شرق کشور است.

او اظهار کرد: این منطقه در شرق خراسان رضوی و حاشیه "هریرود"، بهترین عرصه برای زمستان گذرانی درنای خاکستری است که همه ساله اواسط مهرماه از منطقه سیبری به محدوده شهرستان تایباد مهاجرت می‌کنند و تا پایان فروردین ماه مهمان دشت‌های این خطه مرزی هستند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد گفت: هر سال با آغاز کوچ درنا‌های خاکستری، افزون بر هزار قطعه از این نوع پرنده در عرصه‌های طبیعی این شهرستان فرود می‌آیند.

اربابی افزود: مجازات صید این گونه جانوری ۷۱ میلیون و ۶۲ هزار ریال جریمه نقدی است و بنا به تشخیص قاضی پرونده ۱۱ روز تا یک ماه مجازات کیفری را نیز برای متخلف به همراه دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز در شرق خراسان رضوی از اکوسیستم کوهستانی و کویری برخوردارند که در اکوسیستم کوهستانی این منطقه گونه‌های جانوری با ارزش از قبیل قوچ، میش وحشی و خوک و در اکوسیستم کویری گونه‌های جانوری از قبیل کفتار و آهو زیست می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد با اشاره به این که شهرستان‌های تایباد و باخرز چهار منطقه شکار ممنوع دارند افزود: مناطق شکار ممنوع در تایباد و باخرز در مجموع ۱۰۸ هزار هکتار وسعت دارند که ۵۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این عرصه مرزی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.